Regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
8
Iguana80:
Håller på att bygga ett stort terrarium. Funderar på att köpa regnsystem "Lucky Reptil Superrain 2". Skulle va tacksam om ni kan dela om ni har bra/dåliga erfarenheter, fördelar/nackdelar av denna produkt.

129
114
kekke:
Iguana80 skrev:
Håller på att bygga ett stort terrarium. Funderar på att köpa regnsystem "Lucky Reptil Superrain 2". Skulle va tacksam om ni kan dela om ni har bra/dåliga erfarenheter, fördelar/nackdelar av denna produkt.

Ingen erfaremhet men vädligt nöjd med mitt från mistking, byggde ihop det från deras "mellan"pump. www.mistking.eu/Standard-Diaphragm-misting-pump-with-zip-drip-valve.html

376
359
a6lex:

www.exo-terra.com/en/products/monsoon_multi.php

Jag kör på den tidigare varianten och den har funkar bra i flera år nu. Vet att endel har gnällt på föregångaren, men är man noga med att inte blöta ner elektroniken så verkar det inte vara några problem.

Den är ju smidig för det är ett allt i ett paket, så man slipper ha fula dunkar som står och externa timers.

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Jag har kört Exo-terra monsoon och Herpers choise regnsystem. Ett av Exo-terras gick sönder inom ett år, förmodligen för att det inte är speciellt tätat till kretskortet.

Herpers choise system har betydligt mer kraft i sig och går att driva flera terrarier/dysor samtidigt och ger finare spray, men låter mer än exo-terras och behöver extern timer.

Lucky reptiles har jag dessvärre inte provat.

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Jag kör med Repti Rainforest PRO och är jäkligt nöjd än så länge. Kör med det i två burkar @ 6 dysor och det fungerar perfekt.
Det är inte så farligt dyrt heller 2000 kr - 2500 kr

2966
1648
Hoggaforfan:
Fördelar med liknande paket är väl smidig installation och snyggare resultat.
Nackdelar är ofta högre ljud, billig kvalitet och ganska dyra.

Bäst resultat blir det av en diaphragmapump runt 1000:- sen köpa kopplingar och bygga själv.

Bara min erfarenhet, tyvärr kan jag inte säga något om det specifika systemet utan bara installerat föregångaren.

40
14
ZzaazZ:
Kör med Dusk's system, funkar fantastiskt. 

Det är tyst och ordentligt tryck..

dusk.se/Befuktning.htm
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild