Granngårdens värmearmatur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Jenniferisis:
Hej!  Är bara lite nyfiken på om det går att använda granngårdens värmearmatur  www.granngarden.se/Sortiment/Lantbruk-%26-Skog/El-%26-Belysning/Str%C3%A5lkastare-%26-Armaturer/V%C3%A4rmearmatur/p/1195010_BASE
Till denna lampa på 125 w  www.zoo.se/produkter/reptil/terrariebelysning-for-reptiler/uv-lampor-for-reptiler/exo-terra-solar-glo-sun-simulating.html
Nämligen så att jag har en sådan lampa och sen har jag ett x antal sådana armaturer från granngården.  Tack på förhand :-)

240
183
Mickee:
Jenniferisis skrev:
Hej!  Är bara lite nyfiken på om det går att använda granngårdens värmearmatur  www.granngarden.se/Sortiment/Lantbruk-%26-Skog/El-%26-Belysning/Str%C3%A5lkastare-%26-Armaturer/V%C3%A4rmearmatur/p/1195010_BASE
Till denna lampa på 125 w  www.zoo.se/produkter/reptil/terrariebelysning-for-reptiler/uv-lampor-for-reptiler/exo-terra-solar-glo-sun-simulating.html
Nämligen så att jag har en sådan lampa och sen har jag ett x antal sådana armaturer från granngården.  Tack på förhand :-)

Det ska gå, bara det är porslinsockel så kan du använda armaturerna till värme o mv-lampor.
Bara se till att det är tillräckligt mellanrum mellan lampa å armatur så lampan ventileras ordentligt.
Sen är det inte speciellt fuktsäkrat!, men du ska väl ha den utanför terrariumet?
Kan vara samma tillverkare som den här.
www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/armaturer/lamphallare-e27/armatur-grislampa.html

68
10
StaOlog:
Såvitt jag vet är det inga som helst problem. "Grislampor" på 175w ska dessa klara, så "ynka" 125w ska gå galant! =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild