Dagaktiva arter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:
Som ni kanske såg i min förgående tråd är jag intresserad av att skaffa en kameleont. Skulle ändå vela läsa på och kanske överväga även andra arter. Jag tycker om trädlevande ödlor och jag ser gärna att den är aktiv om dagarna. Några förslag på häftiga och roliga arter? Har för tillfället ett 45*45*60 stående ska nog köpa ett 90*45*90 om det behövs. 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Linus94 skrev:
Som ni kanske såg i min förgående tråd är jag intresserad av att skaffa en kameleont. Skulle ändå vela läsa på och kanske överväga även andra arter. Jag tycker om trädlevande ödlor och jag ser gärna att den är aktiv om dagarna. Några förslag på häftiga och roliga arter? Har för tillfället ett 45*45*60 stående ska nog köpa ett 90*45*90 om det behövs. 

Själv gillar jag geckos mycket. Dessvärre är den mycket trevliga ögonfransgeckon nattaktiv, men det finns daggeckos. Annars så är anolisar och långsvansödlor roliga att se på. Dock har jag inten jättekoll på vad de arter kräver. 

Läs igenom skötselråden här på sidan några gånger. Då hittar du nog något.

504
396
Crippa:
Tyvärr inga trädlevande men finns väldigt små arter av dabbagamer. Riktigt trevliga djur!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild