Skaffa jemenkameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:

Hej, jag är intresserad av att skaffa en jemenkameleont. Sitter på ett exo terra 45*45*60 här hemma och undrar hur länge det skulle fungera för en unge? Hur fort växer dom? Hur hög bör luftfiktigheten vara? Hittar inget om det i skötseltråden. Den undrar jag varför en unge kostar 3000kr i en djurbutik men runt 500kr hus uppfödare? Kom gärna med lite andra tips! Kan tillägga att jag är studerande så jag flyttar hem varje sommar. Hur tror ni en jemen reagerar på det? Om man under två månader kanske håller den i en något mer provisiorsk lösning?

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Linus94 skrev:
Hej, jag är intresserad av att skaffa en jemenkameleont. Sitter på ett exo terra 45*45*60 här hemma och undrar hur länge det skulle fungera för en unge? Hur fort växer dom? Hur hög bör luftfiktigheten vara? Hittar inget om det i skötseltråden. Den undrar jag varför en unge kostar 3000kr i en djurbutik men runt 500kr hus uppfödare? Kom gärna med lite andra tips! Kan tillägga att jag är studerande så jag flyttar hem varje sommar. Hur tror ni en jemen reagerar på det? Om man under två månader kanske håller den i en något mer provisiorsk lösning?

Hej. Hinner inte skriva komplicerat svar nu. Men jag hinner iaf. svara på det ang. djuraffären/uppfödare priser. Djuraffärerna behöver köpa billiga djur och säljadet dyrt kort sagt, annars skulle butiken inte käna något på det.

44
14
Linus94:

EmanuelKarl skrev:

Hej. Hinner inte skriva komplicerat svar nu. Men jag hinner iaf. svara på det ang. djuraffären/uppfödare priser. Djuraffärerna behöver köpa billiga djur och säljadet dyrt kort sagt, annars skulle butiken inte käna något på det.

Jo jag förstår också att de måste tjäna på det men tänkte om det kunde vara något annat som spelar in också.. Skillnaderna är inte riktigt så hög på andra ödlor så som gecko

4
7
Kenpro:
Hej

Läs på grundligt innan köp, kameleonter gillar inte att byta miljö och kräver noggrann skötsel för att trivas.

Det finns butiker i Sverige där de kostar långt ifrån 3000:- Närmare 500 till och med.

Fuktigheten kan du hålla 60% och ibland lite högre. Ett fogger eller regnsystem är ett måste i mina ögon om man inte är hemma för jämnan.

Tunna grenar och bladverk, gärna mer än vad som anses estetiskt snyggt och en tempratur mellan 23-32 i terrariet som ska vara byggt på höjden.

Finns hur mycket som helst att läsa om på engelska via google eller köp ett par bra böcker innan köp av terrarie och sedan djur. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild