Växter till KP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
Indianen88:
Jag behöver tips på bra växter, för Kungs pyton, som kan hjälpa till att hålla luftfuktigheten hög och som inte är giftiga eller kan komma att skada ormen.
Och helst gärna någon/ några växter som är någorlunda lättskötta.

17
7
Theresenylen87:
Vart det några växter? Letar själv nämligen

210
273
Lordguras:
finns massa tips på ogiftiga växter under fliken information här på sidan

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag kör nog ett 20-tal olika gröna växter till mina pytonormar, jag tror inte du behöver oroa dig för att dom är giftiga för ormen då dom sällan äter gröna växter ;)

Jag brukar dels prova mig fram vad som fungerar i terrarierna men även fråga hos blomsterhandlaren i vilket klimat växten bör stå.

Lycka till! Gröna växter gör ALLA terrarier så mycket snyggare att titta på.

17
7
Theresenylen87:
Jonas_ skrev:
Jag kör nog ett 20-tal olika gröna växter till mina pytonormar, jag tror inte du behöver oroa dig för att dom är giftiga för ormen då dom sällan äter gröna växter ;)

Jag brukar dels prova mig fram vad som fungerar i terrarierna men även fråga hos blomsterhandlaren i vilket klimat växten bör stå.

Lycka till! Gröna växter gör ALLA terrarier så mycket snyggare att titta på.

Behöver man göra nått med blomman innan tex plantera om den eller så? Läst så mkt olika så är förvirrad 

283
366
Cartaq:
Theresenylen87 skrev:

Behöver man göra nått med blomman innan tex plantera om den eller så? Läst så mkt olika så är förvirrad 

Nu går jag in och svarar istället :)
Jag låter den stå var i plastkrukan som medföljer och borrar ner den i botten bara, bottensubstratet jag har ca 7-10cm så plastkrukan står oftast i nivå med jordlagret. lättare om man skall flytta runt växterna sen, jag använder mig utav klätterväxter och ormbunkar mestadels.

17
7
Theresenylen87:
Cartaq skrev:

Nu går jag in och svarar istället :)
Jag låter den stå var i plastkrukan som medföljer och borrar ner den i botten bara, bottensubstratet jag har är ca 7-10cm så plastkrukan står oftast i nivå med jordlagret. lättare om man skall flytta runt växterna sen, jag använder mig utav klätterväxter och ormbunkar mestadels.

Tack för svar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild