Phelsuma (Luftfuktighet)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Masayoshi: skrev:

Bra då vet jag att jag ligger ok med allt. Jag kör också med mycket levande växter och sen ett regnsystem som sprejar 8 sekunder i 4 timmars cykler. Får se om jag får ändra om lite med inställningarna på regnsystemet när jag får min HID lampa snart.

Du kan säkert ta bort någon sprayning mitt på dagen 

48
19
Masayoshi:
tenebrosa skrev:

Du kan säkert ta bort någon sprayning mitt på dagen 

Efter att HID lampan kom in så ligger luftfuktigheten på ca 47% längst upp och ca 90% längst ner. Satt in mer växter och ökat bevattnings cyklerna för att få upp luftfuktigheten. Är det ok eller hur ska jag få ordning på det. Tacksam för tips. Skickar med några bilder på hur det ser ut i terrariumet nu.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Masayoshi skrev:

Efter att HID lampan kom in så ligger luftfuktigheten på ca 47% längst upp och ca 90% längst ner. Satt in mer växter och ökat bevattnings cyklerna för att få upp luftfuktigheten. Är det ok eller hur ska jag få ordning på det. Tacksam för tips. Skickar med några bilder på hur det ser ut i terrariumet nu.

Tycker det låter som att luftfuktigheten är i högsta laget, gör inget om det sjunker lite mitt på dagen för att blir högre på kvällarna/nätterna. Jag har nog runt 50-70% på dagarna om jag skulle gissa, med några lite fuktigare platser nere på marken. 
Tycker terrariet ser bra ut, kanske lite flera horisontella kvistar/ bamburör har ju inte skadat men du har stora växter som orkar ödlornas vikt så det borde funka lika bra

196
268
NickeJ89:
Masayoshi skrev:

Som nämnts tidigare så skadar det inte med lite fler horisontella bamburör eller likvärdigt. Min Phelsuma hänger nästan alltid på dom horisontella bamburören.

48
19
Masayoshi:
NickeJ89 skrev:

Som nämnts tidigare så skadar det inte med lite fler horisontella bamburör eller likvärdigt. Min Phelsuma hänger nästan alltid på dom horisontella bamburören.

Jo jag är på jakt efter lite fler bamburör men verkar vara svårt att få tag på. Herpers choise har men diametrarna på dom är för stora skulle vilja ha tag på mindre.

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:

Masayoshi skrev:

Jo jag är på jakt efter lite fler bamburör men verkar vara svårt att få tag på. Herpers choise har men diametrarna på dom är för stora skulle vilja ha tag på mindre.

Jag köpte billig bambu på plantagen när jag hade tokaygeckos. Betydligt billigare än zoohandlare och fanns flera olika diametrar, då iaf :) 

Annars kan säkert vilken blomsterhandlare som helst ta hem bambu. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild