Snälla, hjälp, jemen med vätskebrist

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
smul:

Har en jemen som absolut inte vill dricka. 

Jag har suttit med pippet, satt in dripper till honom, sprayat terrariumet för hand och han har även ett duscvh system, trots detta vägrar han att dricka. vi  kan hålla på i över 20 minuter (vet att det kan ta upp till 5 min att få igång drick-reflexerna) men ingenting händer. Han har dock sallad i terrarumet som han brukar äta av, Men nu är det så illa att urinen är mörkt gul och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Är det dags för veterinärbesök? 
Snälla hjälp.

1159
626
Temla:
smul skrev:

Har en jemen som absolut inte vill dricka. 

Jag har suttit med pippet, satt in dripper till honom, sprayat terrariumet för hand och han har även ett duscvh system, trots detta vägrar han att dricka. vi  kan hålla på i över 20 minuter (vet att det kan ta upp till 5 min att få igång drick-reflexerna) men ingenting händer. Han har dock sallad i terrarumet som han brukar äta av, Men nu är det så illa att urinen är mörkt gul och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Är det dags för veterinärbesök? 
Snälla hjälp.

Oj! Har ögonen börjat bli insjunkna också? Har du provat att spraya direkt framför munnen på honom så det droppar lite på nosen. Eller spraya på ett blad direkt framför nosen? 

504
396
Crippa:
Ett knep är att ha en skål vatten med rörelse i då brukar de gå ner och dricka. sätt i en liten pump :)

8
0
smul:
Ögoen vad jag kan avgöra har ej sjunkit in o han är pigg o nyfiken som vanligt men så fort man kommer med spray vatten blir han jättesur o väser samt blir ilskefläckig trots att jag närmar mig så försioktigt jag kan för att inte skrämmas, har droppat på nosen men det är bara ibland han ger med sig o då kanske vi får i oss max 2 droppar från pipetten :/   men jag ska försöka spraya med lite annan vinkel kanske? ska testa :) 

Kan det ha med vana att göra? 

Kisset ser bättre ut idag än förra gången, (tycker att han gör ifrån sig mycket mer)   i jämförelse med mitt förra djur.

Vartenda tips är guld värt 

Vattenskål med rörelse är på ingång!! tusen tack :)  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild