Robusta växter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Hej, önskar tips på robusta tåliga växter som tål mycket kraft som slingrar sig och bökar i den samt ska den tåla en del och inte krokna så enkelt... Den bör bli minst 150cm hög.

Har exempelvis en garderobsblomma hemma som jag kan glömma bort ett par månader och den lever ändå på friskt =)

Tack på förhand

mvh

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jubari skrev:
Hej, önskar tips på robusta tåliga växter som tål mycket kraft som slingrar sig och bökar i den samt ska den tåla en del och inte krokna så enkelt... Den bör bli minst 150cm hög.

Har exempelvis en garderobsblomma hemma som jag kan glömma bort ett par månader och den lever ändå på friskt =)

Tack på förhand

mvh

Det underlättar om du skriver vad för miljö det är i terrariet rengskog öken?

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Ska ej vara särskilt krävande på fuktighet, kunna torka ut imellanåt 

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Svärmorstunga (Sansevieria trifasciata) ska det mycket till för att lyckas ha ihjäl. Likaså vad gäller garderobsblomma som du redan nämnt. Villet djur ska det vara till? Det mesta går bra om du planterar det strategiskt. Har själv haft ally ifrån bergspalmer, dracena och orkidéer till gullranka och phoenixpalmer hos min tigerpyton (3m+) utan problem :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild