Växter till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
8
Iguana80:
Håller på att bygga ett stort terrarium till en grön leguan. Har en fråga angående växter.
Ska man enbart ha plastväxter eller finns det levande växter som ej är giftiga som går att använda tillsammans med plastväxter?

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=plants

321
444
Daniel_S:

I den listan står inget om de olika växternas giftighet. Får uppdatera med de uppgifterna när tid ges.
Har själv dålig koll på leguaner, men att sätta in plastväxter känns ju lite riskabelt? Finns det ingen risk att de kan äta av dessa och få problem?

Det enda jag kommer på att ha till leguaner är riktigt stora hibiskusar som de kan äta av utan problem. 
Dessvärre lär du efter ett tag bara ha en hibiskusstam kvar utan blad på...
Ett av alla de problem jag kan tänka mig som finns med att ha leguaner i fångenskap...

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Daniel_S skrev:

I den listan står inget om de olika växternas giftighet. Får uppdatera med de uppgifterna när tid ges.
.

Det är sant! Fast jag antog nästan att om de finns med i en lista här så borde det väll inte vara giftiga växter?

Fast det är kanske fel att göra ett sånt antagande? =)

Här fanns en annan lista annars:

reptile-parrots.com/forums/showthread.php/566-Safe-plants-flowers-and-trees-for-iguanas-and-other-reptiles

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild