Terrarium rengöring

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
Indianen88:
Hej jag är på väg att skaffa en kungspyton och jag har just hämtat ner mitt gamla terrarium från vinden, som jag tidigare hade skäggisar i. Nu undrar jag hur man bäst rengör och desinfekterar terrariumet för den nya boenden?
Jag hade tänkt använda all- rengöringsmedel och fönsterputs. Funkar det?
Kom gärna med tips! Tack 

2966
1648
Hoggaforfan:
Indianen88 skrev:
Hej jag är på väg att skaffa en kungspyton och jag har just hämtat ner mitt gamla terrarium från vinden, som jag tidigare hade skäggisar i. Nu undrar jag hur man bäst rengör och desinfekterar terrariumet för den nya boenden?
Jag hade tänkt använda all- rengöringsmedel och fönsterputs. Funkar det?
Kom gärna med tips! Tack 

Nej det är ganska otrevliga kemikalier i den typen av rengöringsmedel. Vanlig grönsåpa är ofarligt och fungerar bra.

Medlem i DHF
63
127
griseus:
www.granngarden.se/Sortiment/Tr%C3%A4dg%C3%A5rd/Skadedjursbek%C3%A4mpning/Stallreng%C3%B6ring-%26-Desinfektion/Desinfektion-Virkon-S/p/1019149

tex. funkar bra.

373
171
Anathawa:
Hoggaforfan skrev:

Nej det är ganska otrevliga kemikalier i den typen av rengöringsmedel. Vanlig grönsåpa är ofarligt och fungerar bra.

Grönsåpa är gul såpa med grön färg.
Välj den gula och slipp färgen!

373
171
Anathawa:
Trevligt är annars ångtvätt, decinficerar och rengör utan medel, bara vattenånga.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild