Skäggagam blåmärke? Infektion?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
2
Skogsskir:
Hej upptäckte nyss min skäggagam ser ut att ha gjort illa sin tass / trampdyna. Hen är ett halvår gammal och väldigt pigg och har bra aptit. 

Ser väldigt illa ut dock. Är orolig och ska kontakta veterinär på måndag.
Någon som sett liknande vet vad det är?
Finns det något jag kan göra själv? 

Hoppas bilden syns. Skriver från mobilen

Mvh Matilda

175
258
Akesson:
Går agamen ensam, har du någon elektrisk kringutrustning innuti terrariet?
Hur ser foten ut på ovansidan, har du några lösa stenar etc staplade på varandra?

Det är ju svårt att bedöma något just här, det jag skulle kunna tycka att det liknar så är det väl en ev. brännskada men det är ju en relativt vild gissning utan vetskap utav omständigheter.
Enda för dig att göra just nu skulle nog vara att hålla foten under uppsikt i fall skadan ändrar karaktär tills du kan åka till vet.

Lycka till

5
2
Skogsskir:
Akesson skrev:
Går agamen ensam, har du någon elektrisk kringutrustning innuti terrariet?
Hur ser foten ut på ovansidan, har du några lösa stenar etc staplade på varandra?

Det är ju svårt att bedöma något just här, det jag skulle kunna tycka att det liknar så är det väl en ev. brännskada men det är ju en relativt vild gissning utan vetskap utav omständigheter.
Enda för dig att göra just nu skulle nog vara att hålla foten under uppsikt i fall skadan ändrar karaktär tills du kan åka till vet.

Lycka till

Hej! Jag har just igår flyttat stenar så att de ligger under värmelampan. Kanske kan de har blivit för varma? Ska känna på stenarna och eventuellt flytta på dom. 

5
2
Skogsskir:
Skäggagamen är frisk! Gick över av sig självt tack och lov. 

Känns som det är svårt att hitta kunniga veterinärer i Norrland. Om ni har kontakter så skriv gärna :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild