Anolis eller Phelsuma (ljus)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

97
97
Banderad:
Hej

Jag håller på att planera mina framtida terrarier och har en fråga angående anolisar och phelsumor. Vad använder ni för några lampor för UV-ljuset? Jag antar att det blir för varmt med en HID i det här fallet (och kanske lite overkill sett till behovet)?

Edit: Jag har läst skötselråden men är just nu intresserad av personliga erfarenheter och just vilka lampor ni har använt (och hur det har fungerat).

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag har både lysrör och hid 35w till mina phelsumor, men jag kommer att försöka ordna hid till alla inom tid måste bara köra ett hus först så jag kan bygga nya terrarium osv osv osv :P 

97
97
Banderad:
tenebrosa skrev:
Jag har både lysrör och hid 35w till mina phelsumor, men jag kommer att försöka ordna hid till alla inom tid måste bara köra ett hus först så jag kan bygga nya terrarium osv osv osv :P 

Tack för svaret! Då är det kanske bäst att köra på HID i alla fall nu när jag drar igång från början. 

//Jocke

97
97
Banderad:
tenebrosa skrev:

Hur stora terrarier kör du på till de arter du har?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Banderad skrev:

Hur stora terrarier kör du på till de arter du har?

Dom jag har hid till bor i 90,45,60 terrarium, lampan stor på nätet så det är inte optimalt men har mätt upp uvb nivån och den blir bra på ca 20cm avstånd 

97
97
Banderad:
tenebrosa skrev:

Dom jag har hid till bor i 90,45,60 terrarium, lampan stor på nätet så det är inte optimalt men har mätt upp uvb nivån och den blir bra på ca 20cm avstånd 

Vilken art? Funderar på ett Exo Terra 60, 45, 90 nämligen. 

//Jocke

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Banderad skrev:

Vilken art? Funderar på ett Exo Terra 60, 45, 90 nämligen. 

//Jocke

har det till Phelsuma grandis och Phelsuma standingi, men planen är att bygga 90h terrarium så man får lite mer höjd 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild