Hej fråga angående mossa på Epiweb.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
zevemp:
Hejsan, har skrivit till han som jag köpte epiwebben och mossan av men tänkte att kanske någon här skulle kunna veta problemet, det började växa men det tog ett väldigt tag, mycket längre än vad det skulle ta, har bra lampor och bevattning, jag tror att det kanske är att jag bevattnat för mycket, det har alltså blivit svart, först blev lite halv grönt, inte helt bra men påväg, då "dog" det och blev svart. Min fråga är, någon som kan säga exakt vad problemet är och om jag kanske måste köpa ny mossa?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
zevemp skrev:
Hejsan, har skrivitet skulle ta, har bra lampor och bevattning, jag tror att det kanske är att jag bevattnat för mycket, det har alltså blivit svart, först blev lite halv grönt, inte helt bra men påväg till han som jag köpte epiwebben och mossan av men tänkte att kanske någon här skulle kunna veta problemet, det började växa men det tog ett väldigt tag, mycket längre än vad d, då "dog" det och blev svart. Min fråga är, någon som kan säga exakt vad problemet är och om jag kanske måste köpa ny mossa?

Hur ofta och länge vattnar du? vad använder du för vatten? temperatur? och hur mycket lampor har du? 

6
1
zevemp:
Hej, Fick svar av han jag köpte av, tack Endå!

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
zevemp skrev:
Hej, Fick svar av han jag köpte av, tack Endå!

Vad svarade han?

6
1
zevemp:
Han trodde för mycket vatten, att det började växa alger istället. 
"Troligaste orsaken är att grönalger tagit över om det varit för blött. Det ser så ut på bilden."
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild