Bladlöss

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
2
Varactyl:
Köpte precis ormbunkar på Plantagen och märkte när jag kom hem att det var svarta bladlöss på. Sprayat växterna med såpavatten och ställt dem ute.

Kommer de gå att ställa in hos majsormar?
Går det att ha ormbunkar hos majsormar?

2966
1648
Hoggaforfan:
Varactyl skrev:
Köpte precis ormbunkar på Plantagen och märkte när jag kom hem att det var svarta bladlöss på. Sprayat växterna med såpavatten och ställt dem ute.

Kommer de gå att ställa in hos majsormar?

Ja, såpa är inte giftigt men spola av växterna ändå. Ofta är det en massa gödning i jorden som inte är så bra.

Jag vet inte hur bra det fungerar men är inte farligt, i värsta fall dör plantan är nog det enda som kan hända.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Varactyl skrev:

Jag tycker ormbunkar är svåra att få att må bra hos ormar, lite osäker på varför dock :) Det finns flera olika sorters ormbunkar också, jag har provat ett par utan någon vidare framgång. Andra blommor & gröna växter får jag att trivas kanonbra så gröna fingrar har jag delvis iaf. 

Många ormbunkar verkar vilja stå relativt skuggigt/mörkare och gärna ha högre luftfuktighet, enligt min erfarenhet iaf. Men googla den sorten du köpt och kolla kraven där så är chansen att lyckas större än 0 haha. 

Det är inte farligt för ormarna med gröna växter då dom inte provsmakar grönt. 

Nu har jag aldrig provat ormbunkar just till en amerikansk snok, majsorm, men flertalet andra ormar har jag provat olika ormbunkar till. Finns ju många jättefina bunkar! Lycka till. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild