Asterheds hobbyrum

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

97
97
Banderad:
Hej på er allihopa

Jag har ett litet hobbyrum i källaren där jag håller/odlar akvariefiskar. Jag har två väggar att tillgå och tanken är nu att minska lite på akvariumdelen och ge terrariumdelen mer utrymme. Detta kommer att bli en projekttråd med bilder, funderingar m.m. Min tanke är att ha akvarium längs en vägg och terrarier längs den andra (ca. 4 meter lång och 1,98m höjd)

För tillfället har jag ett leopardgeckopar (Tremper Albino) och ett gäng Vandrande löv (Phyllium giganteum). Tyvärr är ormar och spindeldjur uteslutna av familjepolitiska skäl....

Bilder kommer senare idag. För er som vill följa vad som har hänt i min källare det senaste året driver jag en blogg på FB, "Asterheds zoologiska värld".

412
420
Hadara:

En tanke bara. Hur blir luftfuktigheten i rummet med tanke på alla akvarium? Tänker på ödlor som inte vill ha så hög luftfuktighet om det kan bli ett problem. 

Låter annars som en förträfflig idé! Hade också önskat ett helt hobbyrum i en källare som du :) 

97
97
Banderad:
Hadara skrev:
En tanke bara. Hur blir luftfuktigheten i rummet med tanke på alla akvarium? Tänker på ödlor som inte vill ha så hög luftfuktighet om det kan bli ett problem. 

Låter annars som en förträfflig idé! Hade också önskat ett helt hobbyrum i en källare som du :) 

Jag kör med avfuktare så luftfuktigheten kan jag hålla på 50% om jag vill. Dessutom försvinner de stora karen som idag står för en stor del av den varan. Så det fungerar nog :) 

97
97
Banderad:

Akvariumvägg

97
97
Banderad:
Blivande terrariumvägg

412
420
Hadara:

Banderad skrev:

Jag kör med avfuktare så luftfuktigheten kan jag hålla på 50% om jag vill. Dessutom försvinner de stora karen som idag står för en stor del av den varan. Så det fungerar nog :) 

Ja men det var ju en bra lösning :) 

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Läckert, vad odlar du för fisk samt varför vill du trappa ner och börja ge terrariedelen mer utrymme?

Vad har du för planer för framtida djur i din källare =)

97
97
Banderad:
Jubari skrev:
Läckert, vad odlar du för fisk samt varför vill du trappa ner och börja ge terrariedelen mer utrymme?

Vad har du för planer för framtida djur i din källare =)

Odlar mycket. Är en ciklidkille i grunden men har nu gått över en del till vildformer av levandefödare, killis, Corydoras, L-malar m.m. Jag har hållt på med fiskar i 30 år och terrarium i typ 2 år. Jag kommer forrvarande ha över 20 akvarium, skillnaden är att det inte blir några stora kar längre. 

97
97
Banderad:
Mitt nya träterrarium på plats

97
97
Banderad:
Varit hos kompisen och byggt lite idag :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild