Vad kan man använda för att försegla plywood?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
0
Karlisen:
Funderar på att bygga ett större plywood terrarie till mina ögonfransgeckos, terrariets mått ska isåfall var 120*60*60 och jag undrar vad man kan använda för att vattensäkra det. Vet att det finns formplyfa men jag tror inte att det är det utseendet jag letar efter och jag vill kunna bestämma färgen själv på terrariet. Så behöver någon slags lack som man kan applicera på färg. 

378
340
Silvetaz:

Själv funderar jag på att försegla med polyuretanharts på insidan av kommande terrarier, hittar det relativt billigt online och tänker mig att det är effektivt, ogiftigt när det härdat, det är hårt som fasiken vilket underlättar vid mekanisk rengöring samt okänsligt mot de flesta lösningsmedel såvitt jag vet.

kinn.com/product.html/polyuretanharts?category_id=27

Ett annat alternativ kan vara polyuretanlim (rätta mig om jag har fel namn här) det ska vara ogiftigt och vattensäkert. alltså typ PE bygglim som finns på de flesta byggvaruhus.

Alternativ nummer tre är damm sealer.

www.dammbutiken.se/g4-pond-sealer-2-5-kg-klar

Jag personligen kommer nog köra på harts, det bör gå att måla över både betong(bergsbakrund) samt väggar och eventuell damm för att göra det helt fuksäkert
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild