Mystisk röd fläck!!...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
4
mossypagan:
...vad kan det vara?! Min kungspyton skadade sig för drygt en månad sedan och fick ett ganska stort sår. (Har skrivet en tråd om det innan). Det har varit lite problem med såret men nu är det som en sårskorpa över. Han har också fått problem med ömsningen (som han håller på med nu) och har legat i fuktlådan i terrariet i ungefär en vecka utan att kunna ömsa. Är allmänt orolig för honom och inte nog med det så har det nu dykt upp en röd fläck på sidan. Han kan inte ha klämt sig eller skadat sig eftersom han legat i fuktlådan med endast mossa i hela tiden. Jag är väldigt orolig för att det ska vara något allvarligt, en inre blödning, röta? Vet någon vad det kan vara och/eller komma med förslag på vad jag kan göra i denna situation skulle jag vara evigt tacksam. Angående ömsningen så har jag badat honom i ljummet vatten men det lossnar bara små flagor då och då. Undrar också om jag ska mata honom under denna period? Det var ett tag sedan nu och det känns som att han börjar magra av..

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
mossypagan skrev:
...vad kan det vara?! Min kungspyton skadade sig för drygt en månad sedan och fick ett ganska stort sår. (Har skrivet en tråd om det innan). Det har varit lite problem med såret men nu är det som en sårskorpa över. Han har också fått problem med ömsningen (som han håller på med nu) och har legat i fuktlådan i terrariet i ungefär en vecka utan att kunna ömsa. Är allmänt orolig för honom och inte nog med det så har det nu dykt upp en röd fläck på sidan. Han kan inte ha klämt sig eller skadat sig eftersom han legat i fuktlådan med endast mossa i hela tiden. Jag är väldigt orolig för att det ska vara något allvarligt, en inre blödning, röta? Vet någon vad det kan vara och/eller komma med förslag på vad jag kan göra i denna situation skulle jag vara evigt tacksam. Angående ömsningen så har jag badat honom i ljummet vatten men det lossnar bara små flagor då och då. Undrar också om jag ska mata honom under denna period? Det var ett tag sedan nu och det känns som att han börjar magra av..

Jag skulle kontakt veterinär om du inte redan gjort det.

412
419
Hadara:
En duktig veterinär borde kunna svara på dina frågor :) Vart bor du? 

24
4
mossypagan:
EmanuelKarl skrev:

Jag skulle kontakt veterinär om du inte redan gjort det.

Okej, har bara inte hittat någon som varit speciellt kunnig på ormar. 

24
4
mossypagan:
Hadara skrev:
En duktig veterinär borde kunna svara på dina frågor :) Vart bor du? 

Okej, får ringa imorgon! Bor i Norrköping :)

412
419
Hadara:
Du kan alltid be din veterinär ringa och rådfråga en kunnig veterinär i annan stad. Jag vet tyvärr inte vilken som finns i norrköping som kan ormar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild