italianbastard skrev:
Det är en skyldighet att ge djuren rätt omvårdnad.
Att skylla på en hund har haft sönder glas hjälper inte.
Då har du gjort två fel.
Låtit hunden få möjligheten att slå sönder glaset samt inte otgärdat problemet som är mycket viktigt
Samtidigt annonserar du om att du vill köpa en till blåtunga?
Säljer inte till dig som tänkt. Då du uppenbarligen inte sköter om nuvarande djur på det sätt jag anser är korrekt och baserat på djurens hälsa och Djurskyddslagen
Ursäkta att jag reagerar men fundera på att minska antalet djur så du kan ge dom det som behövs istället för massor av djur som istället får lida.
Mvh/j
Ursäkta?
Först, galler dörrarna är bara en temporär lösning, tills glasen kommer, det går inte över natt. Jag kan liksom inte låta den gå lös i huset, vilket du måste förstå själv. Det var inte som att jag planerade på att hunden skulle slå sönder dom, men mina hundar knuffades och den ena ramlade helt sonika in i glaset. Jag har beställt nya glas men dom har inte kommit än.
Sen, jag har inte ens planerat att köpa något av dig? Har aldrig ens haft kontakt med dig förr.
Jag sköter mina djur på ett bra sätt och håller mig till djurskyddslagen, du har ingen aning om hur jag håller dom så du ska inte utala dig i frågan.
Jag har en skäggis som har varit kinkig med maten, men när jag fick honom var han grovt undernärd och jag trodde knappt att han skulle klara sig, men han repade sig och mår nu bättre.
Jag kontaktade veterinären om blåtungad och han har ingen förkyldning, har blåser bara bort bottensubstrat ur nosen som han har fått när han grävt ner sig. Om jag inte brydde mig om mina djur eller inte tog hand om dom skulle jag ju inte bett om hjälp, jag skulle bara skittigt i det.
Så att säga att jag tar illa hand om mina djur och inte följer djurskyddslagen ska du vara jävligt försiktig med att säga. Har även en veterinär som är kompis med mor min som regelbundet ser över mina djur så de mår bra osv.
Man ska inte uttrycka sig om saker man inte vet något om. Punkt.