Sharp vs Kahl boa - Hur är det idag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
18
emel:
Hejsan!

När jag först spanade på boa för 10+ år sedan var Sharp-linjen dubbelt så dyr som Kahl-linjen.
argumentet för detta var då att Sharp behöll sina färger bättre när dom blev vuxna.
Det var således Sharp som gällde då och det var de som fanns på mässorna i Europa.

Att det är två helt olika linjer som ej är kompatibla med varann har jag koll på. om de inte har ändrats.

Men vad gäller idag?, vilken linje är den uppfödare avlar på eller vilken linje "är de som gäller"?
Tänkte först och främst på Sunglow, likt nedan. man vill ju att den skall behålla sina färger även i vuxen ålder.

Finns det någon sida med visar alla morpher som finns idag?, vad krävs för att få kallas för lipstick och andra benämningar?
Har vi några uppfödare i Sverige idag?

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Kan tyvärr inte svara på dina frågor, men du får länka till bilderna då det inte är okej att plocka från Google hur som helst. :)

42
18
emel:
Tack för svar!

bara för kännedom så var bilderna LÄNKADE från google, sedan att denna sidan är byggd sådan att den visar bilderna direkt i inlägget när man LÄNKAR till en .jpg bild är inte mitt fel.
alltså bildern var inte uppladdade i mitt inlägg utan länkade.
så du vet till nästa gång hur de funkar. :)

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
emel skrev:
Tack för svar!

bara för kännedom så var bilderna LÄNKADE från google, sedan att denna sidan är byggd sådan att den visar bilderna direkt i inlägget när man LÄNKAR till en .jpg bild är inte mitt fel.
alltså bildern var inte uppladdade i mitt inlägg utan länkade.
så du vet till nästa gång hur de funkar. :)

Okej, ber om ursäkt. Jag har aldrig länkat till någon bild, så visste inte att den bakade in det i inlägget. Det låg dock som bild och inte länk i inlägget.

35
42
NordicBoas:
Hej. 
Det vanligaste i dagensläge skulle jag nog säga är Kahl, den är lätt att få tag på och aningen billigare än Sharp.
Kahl har oftare mer rosa/rött än vad Sharp har, Sharp har mer Ornage färg på sadlarna.

Angående Coral och Lipstick så är det särskilt utvalda individer som parats för att skapa en så fin orm som möjligt, man har liksom skapat en ny blodslinje som är Dominant kan man säga. kahl coral x kahl kommer ge några kahl coral och några vanliga kahl.
Val av linje är helt beroende av vad man gillar, prisskillnaden är inte stor.

Coral och Lipstick finns endast i Kahl strain albino.

du kan inte kombinera sharp med kahl alltså inte heller coral med sharp och visaversa

42
18
emel:

Tack för svar!

håller sig färgerna starka och klara även på vuxna individer i regel på kahl med eller?

35
42
NordicBoas:
Nej inte direkt på någon. Då är det Sunglow du ska ha. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild