Paraduo picta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
16
linisgirl84:
jag har en picta hona som var smal redan då jag köpte henne men har matat upp henne så hon varit lite större iallafall men nu är hon som en pinne hon åt 2 stycken små syrsor idag och helt plötsligt spyr hon vad kan det bero på?? 
Är orolig att hon kanske är död nu då jag kommer hem??
Någon som har något tips och något råd här inne?? 

MVH/Lina
Hanna:
linisgirl84 skrev:
jag har en picta hona som var smal redan då jag köpte henne men har matat upp henne så hon varit lite större iallafall men nu är hon som en pinne hon åt 2 stycken små syrsor idag och helt plötsligt spyr hon vad kan det bero på?? 
Är orolig att hon kanske är död nu då jag kommer hem??
Någon som har något tips och något råd här inne?? 

MVH/Lina

Vad har du för temperaturer? Har hon smalnat av snabbt? Kan bero på stress också.

28
16
linisgirl84:
HappyLucky skrev:

Vad har du för temperaturer? Har hon smalnat av snabbt? Kan bero på stress också.

Jag har bra temperatur både värmeplats och lite kallare del och hon har smalat av snabbt. Men alltid varit smal men inte såhär smal
Flyttade hanen nu som är mycket större än henne och ska försöka mata upp henne nu!

459
138
Pakke:
linisgirl84 skrev:

Jag har bra temperatur både värmeplats och lite kallare del och hon har smalat av snabbt. Men alltid varit smal men inte såhär smal
Flyttade hanen nu som är mycket större än henne och ska försöka mata upp henne nu!

Kanske hon stressas av hanen som är på henne hela tiden om de går tsm i samma terrariet? Vet inte, pröva ha henne ha ensam i terrariet så stress kan minska? Jag vet inte om picta mkt, men jag vet att att typiska hos reptiler som kan hända, att honor kan bli stressad om hanar är på dem hela tiden.

28
16
linisgirl84:
tyvärr fick vi ta bort honan en dag efter för magen sprack med tarmen utanför :(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild