Förrymd majsormsunge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
16
Castiel:
Någon som har tips på hur man kan hitta en förrymd majsormsunge? Någon har tagit ut den och sen tappat den (jag har syskon som inte förstår skillnaden på ditt och mitt tyvärr) :(

42
8
JonasC:
Har den dykt upp än?

Har för mig det står lite knep i denna tråden.
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=5043

34
16
Castiel:
JonasC skrev:
Har den dykt upp än?

Har för mig det står lite knep i denna tråden.
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=5043

Nej det har den tyvärr inte, men jag gissar att den ligger och trycker under ett skåp. Det är dock tungt och stort som fan så kan inte flytta på det. Jag har lagt sand och hängt en värmelampa precis freamför skåpet och hoppas på att den drar sig till värmen då det inte finns några andra varma ställen i rummet. Tänker vänta ett par dagar innan jag börjar stöka för att se om den dyker upp. Den är ju inte farlig och inte speciellt stor, mest synd om ormen :(

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Castiel skrev:

Nej det har den tyvärr inte, men jag gissar att den ligger och trycker under ett skåp. Det är dock tungt och stort som fan så kan inte flytta på det. Jag har lagt sand och hängt en värmelampa precis freamför skåpet och hoppas på att den drar sig till värmen då det inte finns några andra varma ställen i rummet. Tänker vänta ett par dagar innan jag börjar stöka för att se om den dyker upp. Den är ju inte farlig och inte speciellt stor, mest synd om ormen :(

Lägg ut en mus också på solplatsen, vad jag läst händer det att de kommer fram supersmala och magra flera månader efter att de smet. Så lägg fram en mus då och då, och så någon gång kanske du dessutom ser när den kommer och äter så du kan fånga  den.

165
186
denka:
ta en gamal glasspaket å klipp ett hål som är lika stor som ormen ca så lägger du i nån pinkis i så den går in å äter men inte kommer ut ..... sen kan du hälla mjöl i dörr öppningarna så ser du om den förflyttat sig från rum t rum

34
16
Castiel:
Han är idag återfunnen levandes under gräsklipparen ute! Verkar ha ätit någon mus eller liknande då han är tjock, blir nog gott att få komma in i ett varmt terrarium igen :)

58
41
Charlie69:
Vet inte vad du har för terrarium. Men om det är skjutglas så finns det lås att köpa.  Någon annan sorts dörr, så kanske dina föräldrar kan hjälpa dig att få lås på?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild