Försäkring av orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

28
17
Nathalievalli:
som ni förstår av rubriken så undrar jag om ni har era ormar försäkrade?  Jag har två st ormar men har ej skaffat någon försäkring ännu men kom nu på tanken att det kan vara bra. 

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Nathalievalli skrev:
som ni förstår av rubriken så undrar jag om ni har era ormar försäkrade?  Jag har två st ormar men har ej skaffat någon försäkring ännu men kom nu på tanken att det kan vara bra. 

Nej, och kommer aldrig göra det heller. Dels är det inga superdyra djur jag har, sedan finns det inga reptilkunniga veterinärer här och absolut ingen som tar emot gift, vilket innebär att jag antingen får behandla själv eller avliva. Hade dessutom inte låtit en reptil genomgå en lång och jobbig eller svår behandling utan då istället fått somna in. Kvalster och förkylningar är i regel inte något värre att behandla.

20
44
Mintkrokant:
Nathalievalli skrev:

Hallå! Jag har mina ormar försäkrade och det kostar mig 58 kronor per orm. Jag ser det som en billig försäkring för mina djur.

28
17
Nathalievalli:
HappyLucky skrev:

Nej, och kommer aldrig göra det heller. Dels är det inga superdyra djur jag har, sedan finns det inga reptilkunniga veterinärer här och absolut ingen som tar emot gift, vilket innebär att jag antingen får behandla själv eller avliva. Hade dessutom inte låtit en reptil genomgå en lång och jobbig eller svår behandling utan då istället fått somna in. Kvalster och förkylningar är i regel inte något värre att behandla.

Tack för ditt svar ville kolla lite då jag hört lite olika vad folk gör.

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Nathalievalli skrev:

Tack för ditt svar ville kolla lite då jag hört lite olika vad folk gör.

Självklart gör man som man vill. Men jag sparar hellre de pengarna tills det faktiskt händer något. Har ju över 10 reptiler så det drar lätt iväg även om det är billigt för singeldjur. :) Och som sagt, ett giftigt djur släpar jag nog ändå inte till veterinären.

20
44
Mintkrokant:
Att gå till veterinären är dyrare än man tror. Det drar iväg ganska fort när det gäller behandlingar och medicin. Jag räknar inte mina djurs värde i pengar, det vill säga att det kostar någon extra slant per månad. Jag har ganska nyligen tagit emot en omplacering som jag tack och lov försäkrade när jag fick honom. Han har haft en hel del problem på grund av tidigare misskötsel. Det hade kostat mig skjortan om jag inte hade försäkrat honom.

388
460
australis66:
Mintkrokant skrev:
Att gå till veterinären är dyrare än man tror. Det drar iväg ganska fort när det gäller behandlingar och medicin. Jag räknar inte mina djurs värde i pengar, det vill säga att det kostar någon extra slant per månad. Jag har ganska nyligen tagit emot en omplacering som jag tack och lov försäkrade när jag fick honom. Han har haft en hel del problem på grund av tidigare misskötsel. Det hade kostat mig skjortan om jag inte hade försäkrat honom.

Det gäller ju att man har en veterinär som kan reptiler i närheten. Annars är det inte lönt att gå dit. 

20
44
Mintkrokant:
Python88 skrev:

Det gäller ju att man har en veterinär som kan reptiler i närheten. Annars är det inte lönt att gå dit. 

För mig spelar det ingen roll hur långt man måste åka. Jag har åkt från Örebro till Roslagstull ( inte en jättelång bit men jag hade åkt upp till Kiruna om jag hade varit tvungen) två gånger och det lär blir nån gång till. Allt handlar egentligen om viljan att ta hand om sin orm. Kostnaden för en orm tar inte slut vid inköpspriset. 

210
273
Lordguras:
Mintkrokant skrev:

För mig spelar det ingen roll hur långt man måste åka. Jag har åkt från Örebro till Roslagstull ( inte en jättelång bit men jag hade åkt upp till Kiruna om jag hade varit tvungen) två gånger och det lär blir nån gång till. Allt handlar egentligen om viljan att ta hand om sin orm. Kostnaden för en orm tar inte slut vid inköpspriset. 

Word

124
63
WolfFire93:
Jag har också mina reptiler(och andra djur) föräkrade. :) svinit dyrt hos exotiska ibland tyvär...
Den jag var inne hos var en omplaserering som pga tidigare misskötsel gjorde att skalet var desformerat och organen fick inte plats, så det blev undersöknings kostnad och sedan en avlivning :'( men hon lyckades bli 12år, hon var 3 när vi tog över henne.

Så mycket kan hända och när det gäller reptiler så ser man det väldigt sent oftast. Så jag har mina försäkrade för att kunna hjälpa dem på bästa sett! <3 (har fler omplaceringar)

Men har man mycket pengar och inte så många djur så är det nog inte omöjligt att betala hela summan istället.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild