Är så trött på köpare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

459
138
Pakke:
Ganska många mer än 10 st köpare har hört av sig att köpa enda cresed unge som är kvar av mig.

"Jag skulle vilja köpa din unge" sen jag sa "ja gör så om du vill ha den bestämt" sen hon sa "ja vill ha den bestämt" men det blev inte av. Vilket är irriterande. Har skett mer än 8 ggr som jag fick svar "vill absolut ha den..." 

Så jag har svartlistat de, men ska börja kanske nog rapportera in till terrariet.se? Så ni vet vilka oseriösa köpare är oseriösa köpare är?

459
138
Pakke:
Menar oseriösa som oseriösa köpare är. Jag gissar att det har av ni upplevt det oftare.

nylända nybörjare var aldrig oseröisa och långt bättre än vad medlemmar är. Nylända nybörjare brukar köpa mina ungar oftast än vad medlemmar gör. En eller fler medlemmar som är ganska ofta oseriösa och osäker på vad de vill köpa.

Om ni vill köpa en, så tveka aldrig att kontakta istället vara osäker och ta kontakt. tack.

459
138
Pakke:
Inte konstigt att många ställs om på säljlustan ganska oftare vilket har jag sett. Minst halv år till 1 år. Och några skriver på annons: oseriösa bör inte ta kontakt vid" och så så. Bara till t.ex. Därför undrar jag och vilja veta hur ni känner själv och upplevt. dela gärna av er och dela med erfarenheter.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
De flesta tar ju en sk handpenning om djuret ska tingas en tid innan hämtning. Kommer inte handpenning in räknar inte jag djuret som sålt oavsett hur mkt köparen säger att denna absolut ska ha det. 

Har också varit med om säljare som tror att dealen är klar bara för att man har frågor om djuret och sen blir lite halvsura för att man avstår! 

459
138
Pakke:
anniemalmros skrev:
De flesta tar ju en sk handpenning om djuret ska tingas en tid innan hämtning. Kommer inte handpenning in räknar inte jag djuret som sålt oavsett hur mkt köparen säger att denna absolut ska ha det. 

Har också varit med om säljare som tror att dealen är klar bara för att man har frågor om djuret och sen blir lite halvsura för att man avstår! 

Kan förstå det. Det har jag faktiskt inget emot om köpare har frågor om dom. Brukar besvara med glädje. :)

Enda stör mig är att liksom de brukar göra:

"Ja vill ha den och ska komma till dig att köpa den." Det är snarare klart att köpare vill köpa den. Men kom inte. hörde inte av sig. Jaha, det är okej för mig.

MEN vilket är inte okej: köpare bad mig att komma dit med djuret att kunna mötas upp. Men köpare kom inte. även har betalat handpenning till mig innan.

Har fått handpenning 5 ggr och köpare kom inte eller inte hörde av sig. Till fick jag nog på oseriösa köpare.
Hanna:
"Så jag har svartlistat de, men ska börja kanske nog rapportera in till terrariet.se?". Du behöver inte rapportera in någonting då det är ni själva som sköter affärerna. Skulle alla rapportera in sitt krångel kring affärer skulle vi nog ha att göra i all oändlighet. :)
Det är dessutom svårt när det är ord mot ord, någon kanske faktiskt missförstår en annan osv. Det är ju trots allt inte olagligt att ändra sig.

Skulle det däremot dyka upp hot eller annat kring detta får ni såklart höra av er, men det du berättar tror jag någon gång hänt alla och även mig själv också.

459
138
Pakke:
HappyLucky skrev:
"Så jag har svartlistat de, men ska börja kanske nog rapportera in till terrariet.se?". Du behöver inte rapportera in någonting då det är ni själva som sköter affärerna. Skulle alla rapportera in sitt krångel kring affärer skulle vi nog ha att göra i all oändlighet. :)
Det är dessutom svårt när det är ord mot ord, någon kanske faktiskt missförstår en annan osv. Det är ju trots allt inte olagligt att ändra sig.

Skulle det däremot dyka upp hot eller annat kring detta får ni såklart höra av er, men det du berättar tror jag någon gång hänt alla och även mig själv också.

Gillat!

Jadå. Tyckte såg att terrariet.se har en list som heter.. spam, oseriösa eller svartlist. Har glömt och hittar den inte. Antar kanske det är inte akutuellt nu längre. Okej, ja självklart är det vi som sköter affärer så det är så. Kan förstå att det är svårt när gällde om ord mot ord också. :)

Självklart är det inte olagligt att ändra sig, men betalat in sen dyker upp inte på några ggr? Hur ser ni detta då? Tycker synd bara att djuret har åkt dit, dit och dit för ingenting även stress för djur trots handpenning har kommit in.

Har aldrig hänt mig förrän nu här i jan till mars. Har hänt med er förut som jag inte upplevde det? Det är därför jag nyfiken på.
Kanske har diskussionen i forum dykt upp förut som jag inte la märke till?

Så jag har lagt av så frid och ro kan slå in. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild