Expo Väst - Hur var mässan?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

97
93
knotan:
Hej!
Kom tyvärr inte iväg till expo väst. Är dock lite nyfiken på hur mässan var. Den ska ju ersätta expo syd, så det finns ju lite förväntningar :). Vad tyckte ni som var där (om lokal, utbud, mm)? Är det värt att sätta sig i bilen i fem timmar och åka ned till höstupplagan av mässan?
Mvh Daniel

120
62
neon:
helt klart minst lika bra som expo syd om inte bättre enligt min mening!

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Har ju inte varit på mässan när den hette syd. Men jag tyckte det var väldigt bra utbud på bönsyrsor (och det var mest det jag kollade på när jag var där). Fanns mycket ormar och ödlor ochkså, och vampyrkrabbor hos många säljare (jag blev lite förvånad över det) och mycket mer. Klart den bästa mässan jag varit på (dock så kanske kungälv och malmö inte skall jämnföras med denna)

11
8
luttwich:
Jag tyckte den var bra, men hade förhöga förväntningar på mässan. Det var bra organiserat, men utbudet var inte lika brett som i Kristianstad i höstas eller Södertälje nu senast i januari. Men jag tror på Borås, i höst kommer den säkerligen bli ännu bättre!
Så den får klart godkänt. 

26
8
Lizzy:
Det var min första mässa som nybliven reptiltok. Jag trodde nog att det skulle vara större men samtidigt så var det ju första gången där så då kanske utställare är mer tveksamma med bokning av bord. Båda barnen och jag var sååå nöjda. Så mycket inspiration riktigt kunniga människor att fråga om råd och hjälp som man inte hittar i vanliga djuraffärer. Välskötta och vackra djur. Bra plats att ha mässa när burgerking och maxi låg brevid för oss som kört en bit. Vi kommer definitivt tillbaka i höst fast då mer lättklädda!! Orutinerat att inte fatta att det skulle vara tropisk värme

97
93
knotan:
luttwich skrev:
Jag tyckte den var bra, men hade förhöga förväntningar på mässan. Det var bra organiserat, men utbudet var inte lika brett som i Kristianstad i höstas eller Södertälje nu senast i januari. Men jag tror på Borås, i höst kommer den säkerligen bli ännu bättre!
Så den får klart godkänt. 

Förhoppningsvis kan mässan växa med tiden. En av anledningarna till att jag inte åkte var att den på pappret (utställarlistorna) inte såg ut att överglänsa Södertälje. Om jag förstod dig rätt så stämde det även med verkligheten. Ska man förflytta sig lite längre så vill man ju ha någonting mer än vad man kan få "hemmavid".

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Jag tycker det var en helt okej vårmässa. Jämföra med Syd känns lite orättvist men expomitt konkurrerade den ut utan problem. Jag åkte ner ifrån Bålsta på vinst eller förlust och bokade ett bord med min skäggiga småländska bordsbroder och vi var båda nöjda med försäljningen när dagen var slut.
Tror på Borås i höst och då kan den nog matcha syd i storlek och utbud bättre.
Och ju fler som bokar bord och säljer djur desto bättre blir det.

95
35
uzaan:
JAg har bara en mässa att jämföra med och det är Malmö i höstas. Borås var klart bättre tycker jag. Åhaga är en bra mässlokal med stora utrymmen. Jag hittade det jag skulle ha. Det fanns många fina djur att kika på och säljarna var hjälpsamma när vi hade frågor så tummen upp från mig.

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
EmanuelKarl skrev:
Har ju inte varit på mässan när den hette syd. Men jag tyckte det var väldigt bra utbud på bönsyrsor (och det var mest det jag kollade på när jag var där). Fanns mycket ormar och ödlor ochkså, och vampyrkrabbor hos många säljare (jag blev lite förvånad över det) och mycket mer. Klart den bästa mässan jag varit på (dock så kanske kungälv och malmö inte skall jämnföras med denna)

Glömde nämna att det även var väldigt luftiga lokaler. Håller med uzaan om att det var mycket bättre än malmö (och jag har ju kungälv att jämnföra med också men väst slår kungälv med hästlängder) iaf.

97
93
knotan:
Rudeboy skrev:
Jag tycker det var en helt okej vårmässa. Jämföra med Syd känns lite orättvist men expomitt konkurrerade den ut utan problem. Jag åkte ner ifrån Bålsta på vinst eller förlust och bokade ett bord med min skäggiga småländska bordsbroder och vi var båda nöjda med försäljningen när dagen var slut.
Tror på Borås i höst och då kan den nog matcha syd i storlek och utbud bättre.
Och ju fler som bokar bord och säljer djur desto bättre blir det.

Kan hålla med om att den här mässan kanske inte ska jämföras med expo syd, det är väl höstmässan som ska ersätta expo syd. Att köra två gånger per år är ju en ny grej i och med att expo syd blev expo väst. Expo mitt var ju på en annan ort än expo syd (för att få lite spridning över landet på mässorna antar jag) och en betydligt mindre tillställning (mycket mindre lokal än expo syd).
Håller också med dig om att mässorna blir vad vi gör dem till. Desto fler som gör sig besväret att boka bord (eller bara komma) desto bättre blir det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild