Priser på ormar och olika morfer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

70
21
MelvinReptiles:
Hej, jag undrar vad priset brukar ligga på en normalfärgad blodpyton?
Tacksam för svar:)

496
213
David:
Jag höftar till med 1500:-. Var längesen jag själv köpte blodpyton så de kanske har sjunkit ytterligare.

Såg nu att det finns annons här på terrariedjur.se för just 1500:- st.

70
21
MelvinReptiles:
Ok då vet jag tack för svaret!

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag brukar ta 2000 kr/st för juveniler. Då säljes dom med uppfödarbevis och livslång support om så önskas. Samt att dom fungerar till 110% med allt!

Jag har även sett billigare blodpyton. Dock så får man ibland vad man betalar för :) Satsa på kvalitet istället för ett extrapris är mitt absoluta råd till eventuell köpare, dom lever ju ändå + 25 år så någon tusenlapp är inte dyrt i det sammanhanget. Billiga djur tjänar ingen på, förutom möjligtvis dom som byter djur varje månad ;) Finns ju tyvärr många såna. 

Såg att du trådskaparen var 13år, inget fel i det såklart! Men då skulle jag vilja ha målsman med, eller ett medgivande åtminstonde. Har nekat folk under 16 på mässor ett par gånger :) Blodpyton är kraftfulla ormar! 

70
21
MelvinReptiles:
Farsan knows the drill han har haft en tigerpyton:)
Men tack för svaret!

70
21
MelvinReptiles:
Vad brukar priset på en Boa constictor sunset juvenil ligga på?

97
93
knotan:
Det är alltid svårt att säga vad en specifik art/morf kostar. Även om vissa arter/morfer generellt sätt är dyrare och andra billigare så kan priset på en individ variera mycket beroende på säljare, hur många som finns till salu för tillfället, hur bråttom säljaren har att bli av med djuret, mm.
Ett tips är att filtrera annonserna här på terrariedjur och kolla lite vad olika säljare tar. Jag brukar också titta på terraristik.com för att kolla hur priserna ligger i övriga Europa.

70
21
MelvinReptiles:
Ok

70
21
MelvinReptiles:
Hur mycket brukar en t positiv albino blodpyton kosta?

70
21
MelvinReptiles:
Tacksam för svar! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild