Skäggagamers Beteende

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

194
16
hambergaren:

Jag funderar lite på om det är vanligt att era skäggagamer sitter på solplatsen och har öppen mun? Min gjorde det häromdagen nästan hela kvällen och jag tänkte det var för varmt så sänkte värmen lite, men han fortsatte med det. Sen har jag gjort det då och då. Har haft han i 3 veckor nu så har inte hunnit lära mig han beteenden riktigt än.

Han har även suttit och blåst upp sig på hakan då och då, vilket jag läst kan vara att de är arga eller rädda, men den har inte blivit så svart och de har inte varit något runt han som jag kan tänka är skrämmande. han gjorde det ena gången samband också med att han stod på solplatsen med öppen mun.

150
14
Hillmans:

Har du termometer så du vet vilka grader det är? Dom går iväg till svalare platser om dom inte fixar värmen, det är naturlig instinkt. Dom är alltså inte kvar tills dom bränns ihjäl på värmeplatsen :)

Att dom öppnar munnen kan till exempel vara ett tecken på att det är varmt, men inte för varmt.

Dom rättar till hakan då och då, det gör våra med :)

194
16
hambergaren:

jag har 40 grader nu. har dimmer så försöker hålla temperaturen. häromdagen var det ca 46 grader så har fått kolla värma platsen flera gånger, Men trots att det vart upp mot 46grader har han ändå varit på värmeplatsen hela tiden nästan.

okej jaa då är det säkert inget konstigt med han då. Han har precis ömsat med och nästan allt är borta nu på bara 2-3 dagar. Så då borde han vara okej :)

9
0
Nyp0Ns0pp0sauruS:

Har hört att dom öppnar munnen för att reglera temperaturen för dom ^^

150
14
Hillmans:

Det var precis det ordet ja sökte, tack  :)

22
1
AndreMoberg:

Dom öppnar munnen för att ventilera, sen om jag inte är helt bakom flötet så kan det tyda på att dom vill bli lämnad ifred också, fast det bör inte stämma in då han gör så under värmelampan. :)

194
16
hambergaren:

okej tack för alla svar! :)

11
0
errorc:

mina 2 öppnar munnen som tidigare personer säger när de behöver ventilera, typ precis efter maten springer de upp solar en stund, efter ett tag blir det varmt och då öppnar de munnen. Just i det sammanhanget har det iaf med mina inget att göra med att de vill vara ensamma, vill de vara ensamma med öppen mun kommer du ser att skäggigt och kanske svansen ändrar färg till svart, då ska du inte störa skäggisen :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild