Giftfri våtrumsfärg?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

388
460
australis66:
Tips på någon giftfri våtrumsfärg? 

16
6
Gnukorv:
Ser att tråden är gammal men undrar samma sak dvs. om någon har tips på användbar våtrumsfärg som funkar till medelfuktigt terrarie 40-70% RH.

206
224
Danne72:
kök och badrumsfärg från antingen biltema eller jula funkar bra. har målat mina terrarier med den och det har hållit i över 2 år nu.
Gnukorv skrev:
Ser att tråden är gammal men undrar samma sak dvs. om någon har tips på användbar våtrumsfärg som funkar till medelfuktigt terrarie 40-70% RH.

16
6
Gnukorv:
Danne72 skrev:
kök och badrumsfärg från antingen biltema eller jula funkar bra. har målat mina terrarier med den och det har hållit i över 2 år nu.

Har du ngt namn på märke samt vet du ifall giftfritt?

206
224
Danne72:
Dom är vattenbaserade så det är inget gift i dom.
Gnukorv skrev:

Har du ngt namn på märke samt vet du ifall giftfritt?

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Gnukorv skrev:

All fräg idag ä väl giftfri ?

Ska du måla på insidan av terrariet ? Tänkte mest på om det handlar om att måla en eller fler av sidorna, kan man ju måla på utsidan

378
340
Silvetaz:
Om du kan få tag i det så hade jag försökt få tag på DryLok betongfärg. 

I prisklass mittemellan dammfärg/flytande membran och våtrumsfärg.

www.mpdiy.com/wp-content/uploads/2017/05/Drylok-VTB-Latex.pdf

16
6
Gnukorv:

Silvetaz skrev:
Om du kan få tag i det så hade jag försökt få tag på DryLok betongfärg. 

I prisklass mittemellan dammfärg/flytande membran och våtrumsfärg.

www.mpdiy.com/wp-content/uploads/2017/05/Drylok-VTB-Latex.pdf

Verkar ju nice men mitt tänkta användningsområde invändigt i terrarie är på plyfa (botten och de ytor som inte ska bli täckta med frigolitbakgrund struken med Heydi och bruten betongpigment).

Hade helst velat ha svart giftfri våtrumsfärg utan antimögel tillsatser!

378
340
Silvetaz:
Gnukorv skrev:

Verkar ju nice men mitt tänkta användningsområde invändigt i terrarie är på plyfa (botten och de ytor som inte ska bli täckta med frigolitbakgrund struken med Heydi och bruten betongpigment).

Hade helst velat ha svart giftfri våtrumsfärg utan antimögel tillsatser!

Efter att ha pratat med en målerifirma så ska den gå utmärkt att bryta i svart. giftfri ska den vara eftersom du kan måla fiskbassänger med den och den fäster skitbra på de flesta trämaterial. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild