Tar upp hobbyn igen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
24
Albert12:
Hej. Köpte ett terrarium idag, jag planerar att ha någon mindre ödleart som jag kan hålla i par eller trio. Terrariet har måtten L 100 d 50 h 40. Jag har sett snygga bakgrunder gjorda av fogskum. Jag tänkte spraya det och ha stenar och någon rot i bakgrunden. Efter härdning tänkte jag köra med Zoomeds excavator och gömma skarvar och skum. Jag tänkte skapa en torrare biotop med lite levande växter. Viket fogskum ska jag köra med som inte är farligt?

13
24
Albert12:
Det går frammåt

13
24
Albert12:

179
47
Reptilmannen2002:
Albert12 skrev:

Ser bra ut!

13
24
Albert12:

13
24
Albert12:
Jag fick på färg på cementen idag vilket jag blev nöjd med. Men har någon tips på hur ja kan få torven att fästa bra? Jag körde genomskinlig akvatie silikon på vissa ställen mellan cementen men det blev inte alls bra . Någon som har ett bra tipps på hur jag löser detta . Har hört att man kan köra latex och torvblandning men förstår inte riktigt hur jag ska göra ??? Tack i förhand

184
218
Kristian_F:
Albert12 skrev:
Jag fick på färg på cementen idag vilket jag blev nöjd med. Men har någon tips på hur ja kan få torven att fästa bra? Jag körde genomskinlig akvatie silikon på vissa ställen mellan cementen men det blev inte alls bra . Någon som har ett bra tipps på hur jag löser detta . Har hört att man kan köra latex och torvblandning men förstår inte riktigt hur jag ska göra ??? Tack i förhand

Pva-lim är tekniken du söker ;). Finns en tråd på forumet av Hoggaforfan som beskriver det.

13
24
Albert12:
Börjar bli klar för inredning. Jag ska på med lite mer torv på vissa ställen men annars är jag ganska nöjd

13
24
Albert12:
Det börjar närma sig
för plantering 

13
24
Albert12:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild