Bergpalm (Chamaedorea elegans) till Asiatisk skorpion (Heterometrus petersii) i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

179
47
Reptilmannen2002:
Hej jag undrar om man kan ha Bergspalm (Chamaedorea elegans) i ett terrarium där det ska bo en asiatisk skorpion eller om den är på någotsätt giftig för skorpionen.
Mvh/Rasmus

321
444
Daniel_S:
Bergspalm går bra. 
Skölj av den ordentligt innan du sätter in den.

179
47
Reptilmannen2002:
Daniel_S skrev:
Bergspalm går bra. 

Ok tack då vet jag då är det dags och börja inreda terrarier

179
47
Reptilmannen2002:
Daniel_S skrev:
Bergspalm går bra. 

Men kan man sätta in hela växten med krukan eller ska man ta ur växten ur krukan och sätta in den eller finns det då risk att det kommer in helt nya bakterier i terrariet, och har du några tips på växter jag skulle kunna ha till skorpionen?

334
289
LobsterPie:
Kör på bara, eftersom skorpioner inte äter av växterna så funkar (nästan) alla växter. Och du kan ta ut den ur krukan, tvätta bort all jord från rötterna och låta den ligga i duschen en stund ifall du vill vara lite mer på "säkra sidan." Men jag säger kör på bara.

179
47
Reptilmannen2002:
LobsterPie skrev:
Kör på bara, eftersom skorpioner inte äter av växterna så funkar (nästan) alla växter. Och du kan ta ut den ur krukan, tvätta bort all jord från rötterna och låta den ligga i duschen en stund ifall du vill vara lite mer på "säkra sidan." Men jag säger kör på bara.

Ok tack ska bara tänka igenom vad som kan bli snyggt har redan börjat samla ihop bark och lite grenar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild