Montering av skjutglaslister

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
16
Castiel:
Hej, jag har byggt två stora terrarium då jag får en blåtunga och stäppis på lördag. Nu är det så att jag inte får listerna förens på lördag :(( Kan jag fortfrande montera skivan som ska sitta i fram och inreda och så? Vill helst ha så mycket som möjligt klart innan lördag. Och själva hålet är 100b och 45h, hur stora ska glasen vara då? 

Länk till listerna: 

reptilutstyr.net/index.php?route=product/product&product_id=339&search=glas

388
460
australis66:
Castiel skrev:
Hej, jag har byggt två stora terrarium då jag får en blåtunga och stäppis på lördag. Nu är det så att jag inte får listerna förens på lördag :(( Kan jag fortfrande montera skivan som ska sitta i fram och inreda och så? Vill helst ha så mycket som möjligt klart innan lördag. Och själva hålet är 100b och 45h, hur stora ska glasen vara då? 

Länk till listerna: 

reptilutstyr.net/index.php?route=product/product&product_id=339&search=glas

Vadå hur stora ska glasen vara? Borde inte glasen redan vara klara om du får hem djuren på lördag. 

34
16
Castiel:
Python88 skrev:

Vadå hur stora ska glasen vara? Borde inte glasen redan vara klara om du får hem djuren på lördag. 

Vi har en glasmästare som skär glasen på plats så ska fixa det i imorgon :)

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Jag tycker det lättaste ofta är att montera skivorna i fram först (över- och underkant, montera skjutglaslisterna och sen mäta hur stora glasen blir. Bara att trycka upp tumstocken i överlisten och mäta till överkanten av underlisten.

/Andreas

34
16
Castiel:
Kakmonstret skrev:
Jag tycker det lättaste ofta är att montera skivorna i fram först (över- och underkant, montera skjutglaslisterna och sen mäta hur stora glasen blir. Bara att trycka upp tumstocken i överlisten och mäta till överkanten av underlisten.

/Andreas

Problemet med det är att jag inte får listerna förenas lördag och måste beställa glas imorgon för dom har inte öppet lördag. Vet du ungefär hur djupa dom brukar vara?

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Då är det värre... Ring säljaren och fråga om listernas djup.

388
460
australis66:
Castiel skrev:

Vi har en glasmästare som skär glasen på plats så ska fixa det i imorgon :)

Din glasmästare kanske har lister också? 

34
16
Castiel:
Python88 skrev:

Din glasmästare kanske har lister också? 

Nej tyvärr inte :(

34
16
Castiel:
Kakmonstret skrev:
Då är det värre... Ring säljaren och fråga om listernas djup.

Har skrivit men inte fått svär än, får hoppas att det kommer imorgon!

155
39
kosinuss:
Kan jo skrive om listene her også, så flere ser målene.

Bunnlist er 5mm innvendig og 7mm totalt.
Topplisten er 10mm innvendig og 11mm totalt.
Bredde 13mm.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild