Vilken värmepanel från Tropic Shop.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
3
PelleM:
Vilken värmepanel ska man välja till en GTP med ett terrarium som är 120 x 60 x 60. Med termostat eller utan. Utan med nya generationen blir 50 gr och gammla blir 70-80 gr. Är inne på en 70 W men vet ej vilken variant.
Mvh Peter M. 

12
3
PelleM:
Har skapat en lika dan fråga i GTP tråden.

51
36
GL8936:
Om du kör den gamla typen så skulle jag föreslå 70w med termostat. Tycker dock termostaterna fungerar sådär. Vissa paneler har fungerat klockrent med termostat medan andra svängt i tempen oavsett hur reglaget justerats.

12
3
PelleM:
Termostaten värkar ha 3 steg. Låter lite skumt i mina ögon. Skulle kanske gå på den "nya" 70w som bara kommer upp till 50 grader och en dimmer om man måste dra ner den lite.

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Jag har en 90 W utan termostat (eller jag har en separat termostat) i ett 180x80x60 cm terrarie, det är väldigt effektivt! 70 W duger nog gott och väl för din burk. Har aldrig provat modellen med inbyggd termostat, men den vanliga är jag mer än nöjd med.

/Andreas

12
3
PelleM:
Beställde 2 st 70w av nya generationen som inte har termostat precis nu. Beställde 2 st för att jämna ut fraktkostnaden. Tyckte att frakten var ganska dyr på en panel när jag var på g för ett par månader sedan. Ca 1200:- för 2 st blev det nu.
Mvh Pelle M.  

60
44
Kong:
Hur monterar ni en panel i ett glasterrarium? 

504
213
David:
Kong skrev:
Hur monterar ni en panel i ett glasterrarium? 

Jag gjorde som så att jag satte en distans, typ några små bitar glas eller i mitt fall plexiglas mellan terrarietaket och panel. Sen silikonade jag fast den. Man får ju klämma fast den på nåt vis medans det torkar. Distansen är för att det lättare ska gå att skära bort och för att luften ska kunna cirkulera runt panelen. Enligt instruktionerna man fick med panelen ska det vara en luftspalt mellan panel och tak. 
Distansbitarna plockade jag bort när silikonet torkat. 
Det blir ju lite meckigt med sladden som måste ut ur terrariet då man måste använda sig av ventliationsöppningarna om man inte vill ge sig på att borra i glas. så lösningen kanske inte blir lika snygg i ett terrarie av glas men det fungerar absolut.

/David
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild