Litet regnskogs med DIY LED-belsynig

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

129
114
kekke:
Hade ett tomt glasterrarie på 30x30x40 stående så lika bra att göra nått av det. Tanken är nog någon mindre art av pilgift.
Bakgrunden är matta av cocosfiber, remsorna ska skruvas till "rötter" när silikonet har härdat.

Hade lite delar från andra LED-byggen liggande så kapade till en lämplig bit av en rätskiva i aluminium från en gammal ramp.  Limmade därefter chipen och lödde ihop allt. Inte det snyggaste nu men tänkte bygga någon form av kåpa över hela.
Totalt ligger belsyningen på 25w och ger ca 1750 lummen. Blir nog att dubblera och ha två ramper under kåpan. Kostnad för led-chipen och drivaren ca 70kr på ebay med gratis frakt!

När jag väl har bestämmt mig för plats blir det väggmontage.

Fler bilder kommer så fort silikonet har härdat och jag kan fortsätta!

129
114
kekke:
Så nu har jag planterat, det som saknas är någon ranka och växter att fästa på bakgrunden. Får se vad jag kan hitta, eller någon här som har nått hemma att sälja? Blev också att bygga en ramp till så nu är det ca 50w. Imorgon ska jag köpa plåt att bygga en kåpa i och konsoler för att hänga upp det hela på väggen.

Allt som allt ett trevligt litet spontant projekt under tiden som mitt stora går långsamt fram.

129
114
kekke:
Monterat och klart!
Några fler växter ska det bli när jag får tag på nått lämpligt.

129
114
kekke:
Lite fler växter, har även flyttat in några små grodor :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild