Leopardgecko frågor från en nybörjare :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
1
CipoltiXa:
Hej djurvänner! 
I går fick jag hem Abel en 4-årig Leopardgecko. Fick väldigt mycket info o tips från affären jag köpte honom men har nu lite funderingar som jag inte tänkte på att fråga då och hoppas ni kan hjälpa mig :)

Värmematta har jag på vänster sida och nu när jsg mätte temperaturen på sanden låg den på 43grader :o och det känns väldigt varmt, hur kan jag få ner temperaturen ? På den kalla sidan ligger den på 25grader. Har man på värmemattan dygnet runt? 

Fick med ett gäng syrsor, vattenkristaller och foder till dem . Räcker det med en liten skål med vattnet till dem? Hur o var lägger jah fodret? De är nu i en petbox och har lagt i en äggkartong som täcker nästan hela bottnen . La i några potatisbitar , vad äter de mer? 

Kommer säkert på mer frågor framöver och sålänge får ni gärna bomba mig med era tips o trix :) 

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Du blöter upp lite av vattenkristallerna enligt anvisning och lägger i liten behållare, grönsakerna lägger du i en separat "skål"! De äter det mesta i grönsaksväg! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild