Hjälp med bottensubtrat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

306
101
thatreptileguy:
Hej. Var på mässan idag och köpte spån till trynisen men nu när jag kom hem så började jag tänka om boan också kan ha det. Därför jag inte är säker är för att jag fuktar ju ner hennes terrarium ca 2 gånger om dan och om det inte är bra om det är fuktigt? Tack på förhand! 

306
101
thatreptileguy:
Snabba svar uppskattas då jag skulle behöva veta det idag

184
218
Kristian_F:
thatreptileguy skrev:
Snabba svar uppskattas då jag skulle behöva veta det idag

Är det kutterspån eller alspån? Skulle hellre lägga i någon täckbark/mossblandning till boan om det var jag, blir bra mycket snyggare då ;). Men det går att ha spån om du vill. Det är ju trä så fukt tål det, vet inte hur bra det håller fukten dock. Om du får duscha två gånger om dagen verkar det som att materialet du har nu håller fukt dåligt tycker jag. Eller sprayar du bara "ytligt" så att det torkar upp på några timmar?

306
101
thatreptileguy:
Kristian_F skrev:

Är det kutterspån eller alspån? Skulle hellre lägga i någon täckbark/mossblandning till boan om det var jag, blir bra mycket snyggare då ;). Men det går att ha spån om du vill. Det är ju trä så fukt tål det, vet inte hur bra det håller fukten dock. Om du får duscha två gånger om dagen verkar det som att materialet du har nu håller fukt dåligt tycker jag. Eller sprayar du bara "ytligt" så att det torkar upp på några timmar?

Sprayar ytligt. Men jag satte in en blandning på mossa täckbark och torv istället. Håller ju fuktigheten bra.

184
218
Kristian_F:
thatreptileguy skrev:

Sprayar ytligt. Men jag satte in en blandning på mossa täckbark och torv istället. Håller ju fuktigheten bra.

Bra val ;)!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild