Vipera berus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

20
22
vipera84:
Rottenroth skrev:
Tyvärr är ignorans av denna grad en vanlig förekomst hos nybörjare som har mer ha begär än en riktig glöd.

Tror inte du lär få någon hjälp av någon i detta forumet mer efter hur du skrivit Vipera84.

Det som avslöjjar din kompetens / kunnighet är att du ens behöver fråga sådana här frågor.

Vilken fråga har jag frågat som är så fel då? 

Du påminner om en som själv inte kan hantera vipera berus 

Har du ens träffat någon? 

20
22
vipera84:
Falk skrev:

Jag hoppas att du har rätt =) För jag blir hellre lurad utav ett troll än att tjaffsa med någon som denne.

Desamma 

Börja Lukas förvuxen-bebis om fler av er här 

20
22
vipera84:
Falk skrev:

Vet du ens vad vi diskuterar?

Mer än du förstår tydligen 

Ni får fan acceptera att folk tycker olika och alla tycker inte vissa regler är viktigast i världen

Alla ni har ju själva gjort olagligheter så vilka är ni att döma andra

Du och vissa bekräftar bara eran egen okunskap 

Om ni haft en trevlig ton hade man gärna lyssnat 

20
22
vipera84:
Falk skrev:

Ok så du tycker att en person som varken respekterar hur viktigt det är med laglig handel eller vidden av baskunskaper innan man skaffar ett potentiellt dödligt djur ska få göra det utan någon som helst ifrågasättande?

Kritiken mot honom är befogad och rakt på sak.

Du har nog aldrig fått uppleva kärlek och äkta vänskap så som du resonerar lille plutt 

Vipera berus är inte dödligare än mormor om man behandlar den rätt 

1275
1725
Falk:
vipera84 skrev:

Du har nog aldrig fått uppleva kärlek och äkta vänskap så som du resonerar lille plutt 

Vipera berus är inte dödligare än mormor om man behandlar den rätt 

He he nåväl, du bör nog fixa ett annat konto om du ska annonsera efter giftormar på det här forumet =)

20
22
vipera84:
Falk skrev:

He he nåväl, du bör nog fixa ett annat konto om du ska annonsera efter giftormar på det här forumet =)

Nej för det finns mogna personer som hjälper till 

Alla är inte bebisar som du

1275
1725
Falk:
vipera84 skrev:

Nej för det finns mogna personer som hjälper till 

Alla är inte bebisar som du

Lycka till då =)

20
22
vipera84:
Falk skrev:

Lycka till då =)

Mmm desamma och lär dig vara trevlig i tonen så lyssnar folk på det

953
1840
peter54:
vipera84 skrev:

Driver du med mig? Hur hindrar jag er? 

Det börjar likna dagis när ni skriver personangrepp 

Jag kan informera dig om att senast idag var jag hemma hos en giftormsamlare 

Vadå personangrepp? Jag bemöter din olämpliga attityd på ett forum för terrarieintresserade. Lägg ner "jag är kränkt-attityden". Du vet mycket väl att det du säger är både provocerande och uppmanar till olagligheter, vilket naturligtvis inte är acceptabelt på en intressesajt, inte denna och sannolikt ingen annan heller.

Att du besöker giftormsamlare (vad det nu är för någonting) är fullständigt irrelevant i detta sammanhang, särskilt vad gäller de kommentarer jag har postat.

478
592
Rottenroth:

vipera84 skrev:

Vilken fråga har jag frågat som är så fel då? 

Du påminner om en som själv inte kan hantera vipera berus 

Har du ens träffat någon? 

"Jag måste få köpa en berus av någon uppfödare och sen om han/hon bryter mot vissa regler är dens business

Så länge djuren är friska och glada är jag nöjd"

Är det inlägg jag reagerar mest på, det verkar som att du nonchalant skiter i om ägaren du köper ifrån har olagliga djur bara du själv får dem friska.

Jag skulle vilja se dig köpa V. berus med svensk lokalitet och sen lyckas få med dem in i en tullkontroll. Alternativt att LST skulle ge dig ett OK på att hålla dem.

Vad jag kan och har hanterat kan de flesta intyga på är över din kapacitet.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild