Vad är det för växt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
2
Fentail:
Är det någon som vet vad den här växten heter? jag funderar på att använda den i ett terrarie bygge för mina framtida ögonfransgeckon. tack på förhand! :)

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Fentail skrev:
Är det någon som vet vad den här växten heter? jag funderar på att använda den i ett terrarie bygge för mina framtida ögonfransgeckon. tack på förhand! :)

En bromelia, troligen Neoregelia-art av nåt slag. Bromelior är helt ogiftiga för din ödla, men som med alla växter så ska man ju se till att det inte är besprutat. Dock så är Neoregelia om jag fattat det rätt inte jättevanlig som krukväxt utan mest odlas till t.ex terrarium och därför är just det släktet sällan besprutan (kan dock ha fel men jag har för mig att det är nåt sånt jag läst)

321
444
Daniel_S:
Det är en Vriesea saundersii, just den på bilden kommer ifrån mig. 

8
2
Fentail:
Daniel_S skrev:
Det är en Vriesea saundersii, just den på bilden kommer ifrån mig. 

oh va roligt! dom är väldigt vackra

8
2
Fentail:
EmanuelKarl skrev:

En bromelia, troligen Neoregelia-art av nåt slag. Bromelior är helt ogiftiga för din ödla, men som med alla växter så ska man ju se till att det inte är besprutat. Dock så är Neoregelia om jag fattat det rätt inte jättevanlig som krukväxt utan mest odlas till t.ex terrarium och därför är just det släktet sällan besprutan (kan dock ha fel men jag har för mig att det är nåt sånt jag läst)

ok ska kolla upp det! tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild