Vart köper man växter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

179
47
Reptilmannen2002:
Hej tänkte höra om man kan ga in i vilken butik och köpa växtar och efter det spola av dem ordentligt. Eller behöver man åka till ngn reptilbutik och handla växter där?

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Jag har köpt mina växter till skäggisen på Hornbach. :)

179
47
Reptilmannen2002:
Flyers90 skrev:
Jag har köpt mina växter till skäggisen på Hornbach. :)

Sätter du in dem i terrariet direkt efter du har skjölt av dem eller får dem växa ett tag utanför terrariet och sedan sätter du in dem

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Växter behöver definitivt inte vara köpta i en reptilbutik utan alla växter funkar :) Sen är det ju lite beroende på vad man har för djur vilka växter som bör undvikas. Men djur som har en diet bestående av kött smakar ju inte heller på några gröna växter så där är det bara fylla upp med blommor & gröna växter från alla möjliga butiker :)

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Reptilmannen2002 skrev:

Sätter du in dem i terrariet direkt efter du har skjölt av dem eller får dem växa ett tag utanför terrariet och sedan sätter du in dem

Jag sköljde av dem, sen vänta jag ca 2-3 veckor innan de sattes in i terrariet, då det var under uppbyggnad fortfarande!

179
47
Reptilmannen2002:
Jonas_ skrev:
Växter behöver definitivt inte vara köpta i en reptilbutik utan alla växter funkar :) Sen är det ju lite beroende på vad man har för djur vilka växter som bör undvikas. Men djur som har en diet bestående av kött smakar ju inte heller på några gröna växter så där är det bara fylla upp med blommor & gröna växter från alla möjliga butiker :)

Ok tack då vet jag
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild