Ögonfrans

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
reptilrobin skrev:

45*45*45 funkar säkert bra

Det är på tok för litet! Även 60x45x45 är för litet! Och flera ska de inte gå i samma! 

58
5
Xander:
AlexGustavsson skrev:

Det är på tok för litet! Även 60x45x45 är för litet! Och flera ska de inte gå i samma! 

Vad tycker du passar till en gecko

388
460
australis66:
Xander skrev:

Vad tycker du passar till en gecko

Vad som är lämpligt och vad som passar är minst det som L80 säger. 

58
41
Charlie69:
Ögonfransgecko är en träd levande ödla som blir 20-25cm. Den SKA alltså ha minst 0.25 kvadratmeter 0.6x0.45=0.27 på den ytan får du ha max två djur. Men de ska ha minsta höjd 0.5 meter. Dessutom är ögonfransarna en aktiv ödla, så större är bättre för dem. Du vill väl att den ska må bra?

10
2
samsid:
Höjden är viktigast. 45x45x60 passar men med flera ödlor eller en stor fullvuxen kan du behöva upgradera.

21
17
Meydri:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80 Där har du en karta över hur stort de behöver. Då Ögonfransgeckon blir 20-25 cm så behöver de 0,25kvm. Du kan uppnå detta med 45x45x60, men större uppskattar de självklart. Höjden är viktigast då de är trädlevande. Sen tycker jag att om du inte är tillräckligt engagerad för att göra egen research på detta när det hittas otroligt fort på Skötselrådet för Ögonfransgeckon www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=c_ciliatus så blir jag osäker på hur pass intresserad du verkligen är... :/ Det går alltid att fråga om råd, men du bör åtminstone ha lagt ner lite tid på att få någon egen uppfattning först.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Meydri skrev:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80 Där har du en karta över hur stort de behöver. Då Ögonfransgeckon blir 20-25 cm så behöver de 0,25kvm. Du kan uppnå detta med 45x45x60, men större uppskattar de självklart. Höjden är viktigast då de är trädlevande. Sen tycker jag att om du inte är tillräckligt engagerad för att göra egen research på detta när det hittas otroligt fort på Skötselrådet för Ögonfransgeckon www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=c_ciliatus så blir jag osäker på hur pass intresserad du verkligen är... :/ Det går alltid att fråga om råd, men du bör åtminstone ha lagt ner lite tid på att få någon egen uppfattning först.

Håller med. Men 45*45 i bottenyta blir inte 0,25 kvm. 55*45 blir 0,25kvm.

21
17
Meydri:
EmanuelKarl skrev:

Håller med. Men 45*45 i bottenyta blir inte 0,25 kvm. 55*45 blir 0,25kvm.

...Kan vara så haha. x'D Matte är inte min starka sida. Tack för rättningen! :)

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Meydri skrev:

...Kan vara så haha. x'D Matte är inte min starka sida. Tack för rättningen! :)

På länken till kartan du länkade finns en liten ruta där man kan skriva bottenytan genom att använda bredden*djupet, då räknar den sedan ut hur stor yta det är i kvadratmeter.

21
17
Meydri:
EmanuelKarl skrev:

På länken till kartan du länkade finns en liten ruta där man kan skriva bottenytan genom att använda bredden*djupet, då räknar den sedan ut hur stor yta det är i kvadratmeter.

Jo, men jag tänkte att den inte inkluderade höjden. Men det kanske inte räknas med i kvadratmeter iallafall? Är verkligen urusel på sånt. o-o''
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild