Fogger

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Hej har nu börjat ledsna! Har en fogger från lucky reptile som jag fått byta membran på 4g
Dem håller endast i 2-3v med drivning 3g/dag 15-20 min per gång
Membran -
Exo terra
Lucky reptile

Fler som har provlem eller tipps?
Mvh Jens

184
218
Kristian_F:
bufobox skrev:
Hej har nu börjat ledsna! Har en fogger från lucky reptile som jag fått byta membran på 4g
Dem håller endast i 2-3v med drivning 3g/dag 15-20 min per gång
Membran -
Exo terra
Lucky reptile

Fler som har provlem eller tipps?
Mvh Jens

Gör rent membranen i ättika? Det löser upp förkalkningen, som blir en beläggning på membranen om du har hårt vatten.

Testat deras?: thehouseofhydro.com/store/p107/%283%29_High_Output_Replacement_Discs_20mm_or_16mm_available_%28Shipped_Overseas%29.html

Ska vara kvalitetsgrejer vad jag kan forska mig fram om, men smakar det så kostar det ;). Deras membran funkar till andra märken också tydligen...

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Kristian_F skrev:

Gör rent membranen i ättika? Det löser upp förkalkningen, som blir en beläggning på membranen om du har hårt vatten.

Testat deras?: thehouseofhydro.com/store/p107/%283%29_High_Output_Replacement_Discs_20mm_or_16mm_available_%28Shipped_Overseas%29.html

Ska vara kvalitetsgrejer vad jag kan forska mig fram om, men smakar det så kostar det ;). Deras membran funkar till andra märken också tydligen...

Okej tack så mycket!

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Kristian_F skrev:

Men frågan är om det är 16 eller 20mm

376
359
a6lex:
Kör du med osmosvatten eller vanligt vatten?

184
218
Kristian_F:
bufobox skrev:

Men frågan är om det är 16 eller 20mm

Tumstock, talmeter eller en linjal bör funka till att lösa det mysteriet ;).
Alternativt så har den svenska tiokronan en diameter på 20,5 mm enligt wikipedia...:)

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Kristian_F skrev:

Tumstock, talmeter eller en linjal bör funka till att lösa det mysteriet ;).
Alternativt så har den svenska tiokronan en diameter på 20,5 mm enligt wikipedia...:)

Blir 20mm

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
a6lex skrev:
Kör du med osmosvatten eller vanligt vatten?

Vanligt x) står inte och renar ut 100 liter var 14dag hehe
Är i ett vivarium
Men får bli att prova det membranet Kristian tippsade om

376
359
a6lex:
bufobox skrev:

Vanligt x) står inte och renar ut 100 liter var 14dag hehe
Är i ett vivarium

Då är det ju båda kalk i massa andra roliga minrealer! Spelar nog ingen roll vad du har för membran då, bästa för dig är att köra en extern med osmos :)

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
a6lex skrev:

Då är det ju båda kalk i massa andra roliga minrealer! Spelar nog ingen roll vad du har för membran då, bästa för dig är att köra en extern med osmos :)

Så pass! Dåligt att dem inte orkar kalk
Får lägga det på hyllan då, för en framtid

Har dock Happy-evolution i vattnet
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild