Terrarium 45x45x60cm ca vikt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Anathawa skrev:

Din bild är ju en sån i massivt trä(väl?) och inte en Malm?
:)

Nej det är inte malm men jag tänkte att det kanske hjälpte att skriva vad jag använde också

6
1
Adahl:
Juvinil = ej könsmogen..? 
Jag skulle vilja ha en så ung ödla som möjligt så man kan lära den från början att bli hanterad. Men läst att man ska ha mindre terrarium till de små? Nu sattsar jag på att skaffa ett 60-45-90 terrarium. Och vill ha någon som kan bo där på en gång. Hur gammal må den vara då? 

Jag kommer säkert fråga fler frågor! 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Läs denna tråden www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1007
Vill inte dumförklara dig men reptiler är inga keldjur och tar faktiskt skada av hantering. Reptiler vill inte kela eller vara utanför terrariet. Dom ska vara i terrariet. Tänk också på att du kanske har din ödla i 15-25 år! Därför kan det vara värt att fundera på ett bra tag på ifall man tycker det är värt att ha i 20 och inte kunna kela med, lägga masssa pengar på terrarium m.m. Om du tycker detta så kan du absolut skaffa en öda. Men jag rekomenderar att tänka efter över ett halvår innan du köper din första reptil. Vet man sedan innan vad det innebär att ha reptil kan man dock bestämma sig snabbare. Och den blir liksom inte en "kompis" som en hund utan du typ ger den mat och vatten, sprejar och gör storstädning någon gång om året. Juvenil är unge så ja (alla djur kan kallas juveniler när de är ungar men det är nog mest i terrariedjurshobbyn som ordet används). Ödlan kan bli mer skygg om den har det stort från början men när den har blivit vuxen bör den ha större än 45*45*60

6
1
Adahl:
Nejnej, håller med helt med inget djur man gosar med. Menar att man ska kunna lyfta den utan att den blir jättestressad/ eller blir arg eller liknande för till tex om man ska åka till veterinären eller när man lägger ner den i en tillfällig låda när man byter matrial i terrariet. Eller när någon person som är intresserad av att se lite närmare på den att de faktiskt går att hålla i den en stund. 
(Läste lite i tråden, och håller med i de första inläggen ön så länge)
Köps det ett djur är de inte bara ett djur i vår familj utan familjemedlem och dom gör man inte sig av med bara för att man ledsnar. Då får man helt enkelt "stå ut" med kostnader och städning så djuret har de bra. I absoluta nödfall hitta ett nytt hem, ifall någon.form av allergi eller ja något som gör att man tyvärr inte kan ta hand om djuret på ett bra sätt. 

När är de tillräckligt stora för ett större terarium? Eller om man inte tänker att de blir skygga, hittar de maten i ett större terrarium? Läste någonstanns att de har svårt att hitta maten i ett större?

87
55
lepida:
EmanuelKarl skrev:
Läs denna tråden www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1007
Vill inte dumförklara dig men reptiler är inga keldjur och tar faktiskt skada av hantering. Reptiler vill inte kela eller vara utanför terrariet. Dom ska vara i terrariet. Tänk också på att du kanske har din ödla i 15-25 år! Därför kan det vara värt att fundera på ett bra tag på ifall man tycker det är värt att ha i 20 och inte kunna kela med, lägga masssa pengar på terrarium m.m. Om du tycker detta så kan du absolut skaffa en öda. Men jag rekomenderar att tänka efter över ett halvår innan du köper din första reptil. Vet man sedan innan vad det innebär att ha reptil kan man dock bestämma sig snabbare. Och den blir liksom inte en "kompis" som en hund utan du typ ger den mat och vatten, sprejar och gör storstädning någon gång om året. Juvenil är unge så ja (alla djur kan kallas juveniler när de är ungar men det är nog mest i terrariedjurshobbyn som ordet används). Ödlan kan bli mer skygg om den har det stort från början men när den har blivit vuxen bör den ha större än 45*45*60

Måste du dra upp detta på varje tråd?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild