Från vad är äggen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

376
359
a6lex:

Någon som har en ide vart äggen kan vara ifrån? Jag har Jungfrugecko i terrariet samt, bananflugor, Kubanska gråsuggor och möjligtvis någon mjölbagge. Har även hittat några tusenfotingar av mindre modell :) De är ca 0.3-0.5 mm

504
396
Crippa:
Ser ut som Jungfru ägg :) är dock inte säker men googlade på det och var väldigt likt samt att äggen sitter ihop i ''klumpar'' när de lägger.

376
359
a6lex:
Crippa skrev:
Ser ut som Jungfru ägg :) är dock inte säker men googlade på det och var väldigt likt samt att äggen sitter ihop i ''klumpar'' när de lägger.

Tycker deras ägg ser så mycket större ut :)

504
396
Crippa:
a6lex skrev:

Tycker deras ägg ser så mycket större ut :)

Jungfrugeckos är väl puttesmå ödlor? Tycker de påminner om snigelägg :) vet ej hur gråsuggornas ägg ser ut!

376
359
a6lex:
Crippa skrev:

Jungfrugeckos är väl puttesmå ödlor? Tycker de påminner om snigelägg :) vet ej hur gråsuggornas ägg ser ut!

Det skulle det kunna vara! Inte sett någon snigel än, men finns säkert :) Kostiga är att de ligger på en av de torra platserna i terrariet

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Det är garanterat inte jungfrugeckoägg ;) ser ut som snigel! 

504
396
Crippa:
a6lex skrev:

Det skulle det kunna vara! Inte sett någon snigel än, men finns säkert :) Kostiga är att de ligger på en av de torra platserna i terrariet

Ja då är det säkert snigel. Trodde inte det var ett alternativ ;)

376
359
a6lex:
Crippa skrev:

Ja då är det säkert snigel. Trodde inte det var ett alternativ ;)

Trodde inte jag heller!

376
359
a6lex:
Nu när det blev mörkt så såg jag att det inte alls är några ägg, utan det är svampar! Såhär ser de ut när de "utvecklats"

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
a6lex skrev:
Nu när det blev mörkt så såg jag att det inte alls är några ägg, utan det är svampar! Såhär ser de ut när de "utvecklats"

Då blev det ju ännu mer spännande :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild