Fotografering Orm-Ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Dalkarls:
Hej!

Jag heter Christoffer och jobbar som fotograf i Stockholm. Jag ska nu på lördag, 4:e Mars göra en fotografering för en svensk modetidning där ena bilden har ett tema som involverar djur.

Bilden kommer vara ett stilleben, en bild med mode accessoarer (skor, smycken etc) och vi skulle väldigt gärna vilja hitta någon som skulle vilja ha sin orm eller ödla med på denna bild! Bilden kommer i så fall publiceras i April. Om intresse finns så kan jag ge mer information om vilken tidning det gäller mm.

Besök gärna min portfolio www.dalkarls.se för att se tidigare bilder som jag har tagit.

Tack på förhand.

Mvh,
Christoffer

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Dalkarls skrev:
Hej!

Jag heter Christoffer och jobbar som fotograf i Stockholm. Jag ska nu på lördag, 4:e Mars göra en fotografering för en svensk modetidning där ena bilden har ett tema som involverar djur.

Bilden kommer vara ett stilleben, en bild med mode accessoarer (skor, smycken etc) och vi skulle väldigt gärna vilja hitta någon som skulle vilja ha sin orm eller ödla med på denna bild! Bilden kommer i så fall publiceras i April. Om intresse finns så kan jag ge mer information om vilken tidning det gäller mm.

Besök gärna min portfolio www.dalkarls.se för att se tidigare bilder som jag har tagit.

Tack på förhand.

Mvh,
Christoffer

Vad har ni själva för kunskap om reptiler? Tänker på stress, temperaturer i studio(?) osv. Vad får personen för ersättning som trots allt lånar ut sitt djur för ett jobb som du förmodligen får betalt för? :)

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
HappyLucky skrev:

Vad har ni själva för kunskap om reptiler? Tänker på stress, temperaturer i studio(?) osv. Vad får personen för ersättning som trots allt lånar ut sitt djur för ett jobb som du förmodligen får betalt för? :)

Ett tips porova/sälj inte skorna/smyckerna där ödlan suttit, den kan ha bajsat på om och det kan sprida sallmonella. Håller förövrigt med HapppyLucky

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
EmanuelKarl skrev:

Ett tips porova/sälj inte skorna/smyckerna där ödlan suttit, den kan ha bajsat på om och det kan sprida sallmonella. Håller förövrigt med HapppyLucky

Menar du att skor/smycken som en ödla suttit på blir oanvändbara!? Självklart bör man se till att tvätta av händer och saker efteråt, men det gäller efter hantering av alla sorters djur.

HappyLucky skrev:
Vad har ni själva för kunskap om reptiler?

Vanligtvis låter man väl ägaren vara på plats och kan instruera hur reptilen ska hanteras samt ser till att allt sköts på ett schysst sätt, men visst är det positivt om övriga personer har någon form av kunskap också. Inget man kan förvänta sig dock. 

Dalkarls skrev:
Om intresse finns så kan jag ge mer information om vilken tidning det gäller mm.

Är alldeles för långt ifrån Stockholm, men är intresserad av att veta hur lång tid en fotning tar, med andra ord hur länge skulle en reptil behöva vara tillgänglig?

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
EmanuelKarl skrev:

I alla fall jag brukar inte slicka på mina skor. Är nog värre med all skit du trampar i utomhus. :) Och förhoppningsvis säljs inte smutsiga/förstörda varor.

953
1840
peter54:
EmanuelKarl skrev:

Du känner till hur salmonella smittar? Du känner till att inte alla typer av salmonella smittar till människa? Jag tycker kanske att salmonella är rätt löjligt att ta upp i sammanhanget.

Hälsningar Peter (som faktiskt haft salmonellainfekterade reptiler längre tillbaka i tiden när allt var importerat vildfångat, men trots detta aldrig smittats med salmonella av reptil, men däremot smittats av fåglar utomhus).

2
1
Dalkarls:
Hej och tack för alla svar, det har löst sig på annat håll!

HappyLucky skrev:

- Stylisten från tidningen har vana ormar sen tidigare. Ormens välmående kommer i första hand. Tidningen har ett avsatt arvode för redaktionella fotograferingar, oftast ingen stor budget vilket gör att man som fotograf inte tjänar några pengar på sådana fotograferingar (när man räknar bort hyra för studio, avsatt tid för efterarbete av bilder etc). Men utomstående personer som samarbetar, som i detta fall någon som skulle kunna låna ut sin orm får självklart betalt (samt ersättning för resa) :)

anders skrev:

Vanligtvis låter man väl ägaren vara på plats och kan instruera hur reptilen ska hanteras samt ser till att allt sköts på ett schysst sätt, men visst är det positivt om övriga personer har någon form av kunskap också. Inget man kan förvänta sig dock. 

Är alldeles för långt ifrån Stockholm, men är intresserad av att veta hur lång tid en fotning tar, med andra ord hur länge skulle en reptil behöva vara tillgänglig?

- Det är självklart önskvärt, då även ägaren känner sitt djur bäst. Jag hade själv känt mig tryggare om jag visste att ägaren var på plats och fick se att allt gick rätt till.

- Vi förbereder allt dagen innan i studion, så djur och ägare behöver inte vara på plats mer än max 1 timma. 

Tack igen!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Dalkarls skrev:
Hej och tack för alla svar, det har löst sig på annat håll!

Kul att det löst sig, och lycka till!

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
anders skrev:

Menar du att skor/smycken som en ödla suttit på blir oanvändbara!? Självklart bör man se till att tvätta av händer och saker efteråt, men det gäller efter hantering av alla sorters djur.

Haha jag ber om ursäkt jag var trött. Glömde bort att de kan tvättas=P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild