Bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
1
Gr8tshitdudi:
Ska bygga en bakgrund med cellplast. Ska köpa material idag.

1. Vad för cement bör jag använda? Ska jag blanda det med något? Hur har ni gjort? Eller ska jag använda husfix?

2. PVA-lim. Kan det användas som "lack" som man sen sätter på lite torv och sand för en mer naturtrogen bakgrund? Om man ska måla, ska man måla innan eller efter?

3. Vad för glassilikon använder ni och rekommenderar? Eller sekommenderar ni annat för att sätta ihop bitarna av cellplast?

Lägg till annat tips om ni har det!

Terrariumett ska vara till dvärgskäggagamer.

2966
1648
Hoggaforfan:
Gr8tshitdudi skrev:
Ska bygga en bakgrund med cellplast. Ska köpa material idag.

1. Vad för cement bör jag använda? Ska jag blanda det med något? Hur har ni gjort? Eller ska jag använda husfix?

2. PVA-lim. Kan det användas som "lack" som man sen sätter på lite torv och sand för en mer naturtrogen bakgrund? Om man ska måla, ska man måla innan eller efter?

3. Vad för glassilikon använder ni och rekommenderar? Eller sekommenderar ni annat för att sätta ihop bitarna av cellplast?

Lägg till annat tips om ni har det!

Terrariumett ska vara till dvärgskäggagamer.

1. Fincement är lättast att jobba med alternativt husfix som kan räknas som superfin cement som en förklaring

2. Ja det kan det men jag skulle nog hellre rekommendera att blanda ihop lim, sand och lite cement (om du har) i en smet så kan du kleta smeten direkt på bakgrunden så blir det hållbarare och ger bra grepp för ödlorna. 
Jag har inte målat på limmet men det vill jag minnas ska fungera men ska du använda limmet som lack så är det efter målning som gäller.

3. illbruck GS202 gillar jag, livsmedelsgodkänt akvariesilikon. En hel del glassilikoner fungerar precis lika bra men kontrollera att de inte innehåller något anti-mögelmedel.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild