OSB fuktspärr

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
1
Gr8tshitdudi:
Tänkte köpa OSB skivor idag och undrar vad för fuktspärr jag kan ha? PVA-lim eller om jag ska köpa nå akvariumlack. Luftfuktigheten kommer ligga runt 30-50%

184
218
Kristian_F:
Gr8tshitdudi skrev:
Tänkte köpa OSB skivor idag och undrar vad för fuktspärr jag kan ha? PVA-lim eller om jag ska köpa nå akvariumlack. Luftfuktigheten kommer ligga runt 30-50%

Hej.
Skulle tro att pva-lim funkar bra för den fuktigheten, Gärna dubbla lager. Blir som en plasthinna när det torkar. Håller på att bygga ett terrarium med våtrumsfärg och sen ett lager pva ovanpå i botten. Håller även på att bygga en ny våning till kaninerna, de fick två lager pva-lim som fuktspärr i botten. Se bara till att den har hög fuktklass, finns D1-D2-D3 och D4 vad jag har sett. Jag har kört med D3, den klassen är "utomhussäker".

En sak jag märk är att den gärna blir klibbig och svår att stryka ut snabbt, då har jag lite vatten som jag doppar penseln i, då går det lite lättare att få det jämnt utstryket.

Akvarielacken är nog det "säkrare" kortet, dyrare, men jag tror limmet är bra nog.

412
420
Hadara:
Jag körde 3 lager med våtrumsfärg i mina osb terrarium :) 

504
396
Crippa:
Köp akvarielack. Bästa du kan köpa! Körde på det till mitt terrarium men bara på reglarna dock körde jag formplywood-skivor. Men du kommer inte hitta något bättre resultat än akvarielacken, den är otrolig! Jag målade mina reglar innan jag körde akvarielacken för att slippa den fula träfärgen.

388
460
australis66:
Hadara skrev:
Jag körde 3 lager med våtrumsfärg i mina osb terrarium :) 

Vad för våtrumsfärg använde du?

Crippa skrev:
Köp akvarielack. Bästa du kan köpa! Körde på det till mitt terrarium men bara på reglarna dock körde jag formplywood-skivor. Men du kommer inte hitta något bättre resultat än akvarielacken, den är otrolig! Jag målade mina reglar innan jag körde akvarielacken för att slippa den fula träfärgen.

Var köpte du akvarielacken? 

504
396
Crippa:
Python88 skrev:

Vad för våtrumsfärg använde du?

Var köpte du akvarielacken? 

Epotex.se :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild