Hjul eller inte?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

99
86
murbo:

Ska bygga ett trevåningsterrarie i formplyfa snart (tre separata som staplas samt skrivas ihop i varandra för att kunna få in och ut genom dörren) med måtten ca 200*80*180cm. 

Min fundering nu är för- och nackdelar med hjul på terrat.... 

Vad har ni för erfarenheter, vad tycker ni det finns för för- och nackdelar med hjul?

Och vilken typ av hjul isåfall?
Har tittat på att isåfall sätta ca 12 stycken med jämna intervaller som tål 45 kg styck (runt 12 mest för att undvika att det blir snedbelastat/sviktar på mitten). Hur många skulle vara lagom tror ni?

25
45
TheGambler79:
murbo skrev:
Ska bygga ett trevåningsterrarie i formplyfa snart (tre separata som staplas samt skrivas ihop i varandra för att kunna få in och ut genom dörren) med måtten ca 200*80*180cm. 

Min fundering nu är för- och nackdelar med hjul på terrat.... 

Vad har ni för erfarenheter, vad tycker ni det finns för för- och nackdelar med hjul?

Och vilken typ av hjul isåfall?
Har tittat på att isåfall sätta ca 12 stycken med jämna intervaller som tål 45 kg styck (runt 12 mest för att undvika att det blir snedbelastat/sviktar på mitten). Hur många skulle vara lagom tror ni?

Hej,

Några reflektioner. Köp fyra bra och påkostade hjul istället för tolv. Tolv hjul blir mycket friktion och fyller ingen extra funktion för en kvadratisk konstruktion.

En rejäl bärande ram mellan hjul och terrarier för att fördela vikten.

Lite större hjul

Exempel

www.velltra.se/produkt/containerhjul-5010-gummi-elzink-galvaniserad-habo/

//Peter

25
45
TheGambler79:
Sex hjul till en så pass stor yta när jag tänker efter.

1275
1725
Falk:

Du kommer inte att ångra dej ifall du sätter hjul på =) och köp bra kvalitet också

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Jag har både byggen med hjul och utan hjul. Jag är precis lika nöjd med båda två :) Det är nog en smaksak hur du vill göra. Men ska du flytta runt terrariet är det ju riktigt smidigt med hjul såklart. Men som sagt jag tror det är en smaksak. På mina terrarier som är 250cm långa och 75cm djupa använder jag 6st hjul..

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild