HJÄLP! SKÄGGAGAM SKADAD TYP :(

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
2
Monsterlaxen:
För det första så älskar jag de djur jag har och jag skulle aldrig vela de nått ont.
Idag när jag vaknade så gör jag som jag alltid gör, kollar mina ödlor och ser hur de har de, om vattenskålen behövs fyllas på mm. Och jag skaffade nyss en liten skäggagam som är ca två månader snart tre. Jag är nybörjare och har bara haft hen några veckor (köpte han på mässan den 28/1). Och jag antar jag gjorde en rätt så dum grej, jag har haft vattenskålen hela tiden vid den kalla delen och nu så flyttade jag den till den varma och lillen har sin solplats precis bredvid vattenskålen på en stor gren. Idag då när jag skulle kolla till honom fann jag inte han på sin vanliga solplats och inte i gömnstället. Men då såg jag honom liggandes i vattenskålen! Han låg liksom på sidan och jag trodde han va stendöd. Eftersom jag bor hemma så kom min pappa och på något mirakulöst såg han att stackaren rörde på sig! Han andades och såklart blev man ju skitglad. Tillslut efter en stund av att söka på google om hur han kunde ha "drunknat" och vad vi skulle göra så började han själv gå. MEN NU TILL DET JAG ÄR MEST RÄDD ÖVER!! Hans ena ben står rätt upp, det ser helt sjukt ut! Vad ska jag göra?! Veterinär? Låta han vara? Har han kanske fått nån form av hjärnskada? Hur kan han ha nästan drunknat? Han har inga problem att gå ut ur skålen, så allt känns så konstigt? Snälla hjälp :(
Hanna:
Har du så att han kan klättra upp högt i terrariet? Är ödlan skadad får du såklart kontakta veterinär.

11
2
Monsterlaxen:
Asså terrariumet är kanske 50cm högt och stocken räcker nästan hela vägen upp. Men under den tiden jag har haft honom så har han aldrig ramlat, har sett han klättra upp och ner utan problem. Han sover även i hörnet av terrariumet (alltså nästan högst upp) och som jag har sett har han aldrig fallit ner ? jag kan skicka bild så får du se vad jag menar? 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl: