Vattenagam ägg skötsel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
8
SofiaD:
3e gången som ägg kommer ur min skönhet Raigal. Hon är 2 år och jag har en aktiv hane som har vart på henne.
Jag ska imorgon köpa en kläckare har jag tänk och jag vill veta era bästa tips på vad jag ska göra.
Eftersom jag tyvärr jobbar idag så kommer Raigal få gömma sina ägg och vi ställer in hinken mot elementen för natten.. eller kan jag även ikväll göra något bättre? Har äggsanden och en låda som jag kan flytta in dom i och täppa till med plastfolie över för mer värme. 

Vad säger ni? ?

504
396
Crippa:
Går bra att låta dom ligga i jord från terrariet och lyft upp utan att vända på dom. Sen när jag lagt in dom i kläckaren så har jag fyllt halva glassburkar/kakburkar med vermeculit som jag hällt vatten i sen kramat ur vatten så du kan forma dom till klumpar då brukar det vara lagom blött sen på med något lock så att inte kondensen droppar ner mot äggen. Jag gjorde en egen kläckare av ett akvarium, riktigt enkelt! 

23
8
SofiaD:
Crippa skrev:
Går bra att låta dom ligga i jord från terrariet och lyft upp utan att vända på dom. Sen när jag lagt in dom i kläckaren så har jag fyllt halva glassburkar/kakburkar med vermeculit som jag hällt vatten i sen kramat ur vatten så du kan forma dom till klumpar då brukar det vara lagom blött sen på med något lock så att inte kondensen droppar ner mot äggen. Jag gjorde en egen kläckare av ett akvarium, riktigt enkelt! 

Kondens blir om jag sätter på lock också, men om jag inte stänger helt eller lägger plastlock med hål?
Jag har testat själv också men inge bra. Har fått bra pris på en kläckare som ja hämtar imorgon.

504
396
Crippa:
SofiaD skrev:

Kondens blir om jag sätter på lock också, men om jag inte stänger helt eller lägger plastlock med hål?
Jag har testat själv också men inge bra. Har fått bra pris på en kläckare som ja hämtar imorgon.

Det funkar lika bra som en äggkläckare, om inte bättre? Du får plats med mer ägg samt att värmen och fuktigheten är mer stabil tycker jag :) finns bra och dåliga äggkläckare också! Jag har lagt mina ägg i en matlåda med ett lock som lutar så att vattnet rinner av.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild