Ögonfransgecko mat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

179
47
Reptilmannen2002:
Hej sitter här och läser om ögonfransgecko för att jag är sugen på att köpa en.
DEt står ju att man kan köpa färigt pulver som man blandar ihop med vatten men det stod även att man kunde ha söta frukter som man mosar stämmer det och isåfall tips på frukter.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Reptilmannen2002 skrev:
Hej sitter här och läser om ögonfransgecko för att jag är sugen på att köpa en.
DEt står ju att man kan köpa färigt pulver som man blandar ihop med vatten men det stod även att man kunde ha söta frukter som man mosar stämmer det och isåfall tips på frukter.

Mosad frukt skall ej användas som basföda utan ges som godis. Men mango, banan, kiwi, papaya och vattenmelon fungerar att mosa som godis. Jag tycker att insekter (rekomenderar dubia) är viktigt då de äter 50-80% insekter i naturen beroende på årstid, ålder m.m. Så även om folk säger att insekter inte är nödvändigt så ge den det ändå. Frukt är godis bara

179
47
Reptilmannen2002:
EmanuelKarl skrev:

Mosad frukt skall ej användas som basföda utan ges som godis. Men mango, banan, kiwi, papaya och vattenmelon fungerar att mosa som godis. Jag tycker att insekter (rekomenderar dubia) är viktigt då de äter 50-80% insekter i naturen beroende på årstid, ålder m.m. Så även om folk säger att insekter inte är nödvändigt så ge den det ändå. Frukt är godis bara

Ok men ska man även ge den repashy superfoods för att komplitera eller ska man bara mata med insekter

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Reptilmannen2002 skrev:

Ok men ska man även ge den repashy superfoods för att komplitera eller ska man bara mata med insekter

Inte bara med insekter. Det var ju inte 100% insekter på menyn i naturen. Men mata 50-60%insekter och 40-50%crested gecko diet. Samt ta några enstaka precent att ge som foder.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild