Husgecko sökes

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
SimonDahlsberg:
Hej, söker vanliga husgeckos som jag kan köpa för att hålla rent från fruktflugor o dylikt i mitt terrarie-rum

334
290
LobsterPie:
Testa annonsdelen istället för forumet.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
SimonDahlsberg skrev:
Hej, söker vanliga husgeckos som jag kan köpa för att hålla rent från fruktflugor o dylikt i mitt terrarie-rum

Menar du att ha dom fritt i det rummet? Ja varmt har du nog i det rummet, men 70-80% luftfuktighet vet jag inte om du har. Och husgecos är ju mästare på att smita ut från terrariet och de kommer smita från rummet eller smita in i de andra terrarierna och bli mat eller äta det andra djuret. Så du måste täta alla terrarium oavsett om det är en bönsyrsa eller en nätpyton i vilket är onödigt. Vill inte dumförklara dig, tänkte bara att detta nog är bra att va medveten om.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Och som tidigare sagt lägg ut en annons, på forumet är det svårt att få napp.

2
0
SimonDahlsberg:
EmanuelKarl skrev:

Menar du att ha dom fritt i det rummet? Ja varmt har du nog i det rummet, men 70-80% luftfuktighet vet jag inte om du har. Och husgecos är ju mästare på att smita ut från terrariet och de kommer smita från rummet eller smita in i de andra terrarierna och bli mat eller äta det andra djuret. Så du måste täta alla terrarium oavsett om det är en bönsyrsa eller en nätpyton i vilket är onödigt. Vill inte dumförklara dig, tänkte bara att detta nog är bra att va medveten om.

Hej, tack så mycket för svar, helt ny här så jag håller på o lär mig. Nu när ni sagt det så självklart är det smartare att lägga ut på annons delen. Jag har byggt ett rum som jag gjort till terrarium, helt tätt förutom ventilations hålen som är nät täckta, samt med fläkt monterad i ett hål. Luftfuktigheten ligger på 80-85 % men kan öka lätt om jag skulle behöva. Dom ska gå fritt i rummet. Det är lite mer än 3 meter långt, 1,60 meter djupt o 1,90 meter högt. Ska lägga ut bild på det
Hanna:
Har en jag ev kan sälja senare. Men tills vidare får du annonsera i köp & sälj. Låser tråden. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild