Nybörjare skäggagam ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Abbi skrev:

Okej! Vad har du själv i terrariet?
Tycker ormbunken "lemon button" såg fin ut :-) murgröna fanns inte med? Men den funkar antar jag eftersom du skrev med den. Funkar de å köpa växter var som? Tänker att de flesta växter är besprutade (men de kanske dom räknat med i tråden du tipsade om?) Tänker att han kommer knapra på växterna..  

Näpp! Tänkte allt blanda ut den! Tack för tippset om kaktusjord de ska jag kolla efter på hornbach i morgon, annars blir de bauhaus oxå :-)

Murgröna ska du INTE ha, då det är giftigt. 
Innan man ställer in dem i terrariet så bör du spola av dem noggrant då de kan vara besprutade. 

I mitt terrarium har jag bland annat en Tundra tornado och en Nolina. Köpte dem på Hornbach. 

14
4
Abbi:
Flyers90 skrev:

Murgröna ska du INTE ha, då det är giftigt. 
Innan man ställer in dem i terrariet så bör du spola av dem noggrant då de kan vara besprutade. 

I mitt terrarium har jag bland annat en Tundra tornado och en Nolina. Köpte dem på Hornbach. 

Okej! Haha! Snacka om att missuppfatta! Tack för alla tips!

179
47
Reptilmannen2002:
Det kan även vara bra att ha typ någon barkbit eller rot under värme lampan så att den kan sola sig och ha det bra sedan ett gömställe t.ex en grotta så att den kan dra sig undan om den känner sig för det.

Lycka till med skäggagamen! föresten vilken morph är det?

14
4
Abbi:
Reptilmannen2002 skrev:
Det kan även vara bra att ha typ någon barkbit eller rot under värme lampan så att den kan sola sig och ha det bra sedan ett gömställe t.ex en grotta så att den kan dra sig undan om den känner sig för det.

Lycka till med skäggagamen! föresten vilken morph är det?

14
4
Abbi:
Lägger ut en bild på han :-) vi har fixat en "grotta" med solplats ovanpå och sen ska han få någon gren på den "kalla" sidan oxå som han kan gömma sig i :-) sen blir det två plantor oxå men inte bestämt vilka än.. skulle vilja ha en klätterväxt och en vanlig typ ormbunks liknande lr kaktus liknande eller så...

373
171
Anathawa:
Abbi skrev:
Lägger ut en bild på han :-) vi har fixat en "grotta" med solplats ovanpå och sen ska han få någon gren på den "kalla" sidan oxå som han kan gömma sig i :-) sen blir det två plantor oxå men inte bestämt vilka än.. skulle vilja ha en klätterväxt och en vanlig typ ormbunks liknande lr kaktus liknande eller så...

Vattenskål stor nog att bada i. Ofta varken bsdar eller dricker de, men det ska finnas. Våra har både druckit och batat. Sprayflaska, skaffa en sån som man pumpar upp trycket så slipper du få ont i händerna. :)

Rätt djupt substrat. 

Håll substratet fuktigt i svala sidan. På våren och sommaren, gräv upp masrosplantor och sätt in. 
Skifferplatta att sola på är ett tips från tråden korkbark= hygieniskt.. nånting. De hade svårt att få bort bajset från barken. :)

Bioaktivt substrat. Lövkompost utifrån skogen som ger dig naturliga nedbrytare, komplettera med hoppstjärtar och tropisk gråsugga så behöver du aldrig städa... :)

En egen odling Dubia att mata med som basmat.

179
47
Reptilmannen2002:
Abbi skrev:

Ser bra ut men man ska helst ha en vattenskål som den kan gå ner och svalka sig i men annars såg det riktigt bra ut

14
4
Abbi:
Reptilmannen2002 skrev:

Ser bra ut men man ska helst ha en vattenskål som den kan gå ner och svalka sig i men annars såg det riktigt bra ut

Det är så det ser ut där han bor just nu, har ju inte fått hem han än.. det är matskålen han hänger på där :-) lägger ut en bild när ja fått hem han! Har köpt ett terrarie i helglas men ska senare köpa bakgrunder å sätta in :-) 

2966
1648
Hoggaforfan:
Abbi skrev:

Aloe vera fungerar bra
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild